Raj Raithatha voorgedragen als CEO van Versatel

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000

Amsterdam, 30 juni 2000

Versatel CEO Gary Mesch wordt voorgedragen als Voorzitter van de Raad van Commissarissen en CFO Raj Raithatha wordt voorgedragen als CEO van Versatel

CONFERENCE CALL OM 16.00 UUR. DETAILS ONDERAAN DIT PERSBERICHT

Amsterdam, 30 juni 2000 - Versatel Telecom International N.V., een snelgroeiende, onafhankelijke aanbieder van spraak-, data- en Internet breedbanddiensten in de Benelux en Duitsland, heeft vandaag bekend gemaakt dat de heer Raj Raithatha, Chief Financial Officer (CFO), volgens een geplande overgangsperiode die eindigt in oktober van dit jaar, de functie van Chief Executive Officer (CEO) zal overnemen van Gary Mesch, na goedkeuring door de aandeelhoudersvergadering. Gary Mesch zal in oktober, eveneens na goedkeuring door de aandeelhoudersvergadering, toetreden tot de Raad van Commissarissen van Versatel en de voorzittershamer overnemen van Leo van Doorne. De heer Van Doorne blijft aan als Commissaris van Versatel.

Versatel's oprichter Gary Mesch zal na vijf jaar operationeel leiderschap in zijn nieuwe rol als Voorzitter van de Raad van Commissarissen naast het toezicht op het bestuur en de algemene koers van de onderneming, ook nauw betrokken blijven bij de lange termijn strategische ontwikkelingen van Versatel Telecom International en de Versatel Internet Groep. Hiernaast zal hij ook aanblijven als Commissaris van VersaPoint, de recent door Versatel en NorthPoint als joint venture opgerichte pan-Europese aanbieder van breedbandige DSL diensten. De heer Mesch zal deze voor Versatel belangrijke functie deels vanuit de Verenigde Staten en deels vanuit Nederland voortzetten.

Raj Raithatha bekleedt sinds april 1998 de functie van Chief Financial Officer bij Versatel. In deze verantwoordelijkheid is hij de afgelopen twee jaar zeer nauw betrokken geweest bij de dagelijkse leiding van Versatel. Zo leidde hij succesvol het financiële team en is hij verantwoordelijk geweest voor het verkrijgen van meer dan EUR 2,5 miljard aan kapitaal, onder andere via de beursgang van Versatel naar de Amsterdamse Effectenbeurs en de schermenbeurs van Nasdaq in de Verenigde Staten in juli 1999. Hiernaast begeleide hij de afgelopen twee jaar de niet-Internet acquisities van het bedrijf.

Gary Mesch lichtte toe: "Raj Raithatha is zeer succesvol geweest bij de verschillende financierings- en overname activiteiten van Versatel. Sinds enige tijd voert hij de operationele leiding van de onderneming. Zijn grote management talent en betrokkenheid bij de onderneming zijn helder voor onze klanten en investeerders en hij wordt door onze medewerkers als een gerespecteerd leider gezien. Hij heeft bewezen dat hij Versatel's markt zeer goed kent en als geen ander onze ondernemingsstrategie ten uitvoer weet te brengen. Het geeft mij groot vertrouwen als oprichter en aandeelhouder om de dagelijkse leiding van het bedrijf aan Raj Raithatha over te dragen. Ik ben ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om Versatel's succesverhaal voort te zetten en het tot winstgevendheid te leiden. Hij wordt hierbij uiteraard gesteund door een zeer ervaren managementteam, waarin ook mede-oprichter Marc van der Heijden zitting heeft."

Het is de verwachting dat tijdens de lopende overgangsperiode de opvolger voor de huidige CFO functie van de heer Raithatha bekend gemaakt kan worden.

Versatel Telecom International N.V.(AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 38.000 zakelijke klanten en 1060 werknemers. Versatel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel heeft Telecom de groepsonderdelen bestaand uit VersaPoint, een 50/50 joint venture met het Amerikaanse NorthPoint (www.northpoint.net), om in Europa zeer snelle DSL Internet toegang uit te bouwen en de Versatel Internet Groep, een concentratie van ISP's gericht op de consumenten en zakelijke markt, portals en 'hosting' bedrijven. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.nl.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

'Versatel' is als woord- en beeldmerk beschermd.

Contacts:

Anoeska van Leeuwen
Manager Public Relations
Versatel Telecom International NV
Tel: +31-20-750-1322
E-mail: (anoeska.vanleeuwen@versatel.nl)

Mark Lazar
Vice President Investor Relations
Versatel Telecom International NV
Tel: +31-20-750-1079
E-mail: (mark.lazar@versatel.nl)

Gary Mesch en Raj Raithatha geven u graag de gelegenheid om het bovenstaande toe te lichten en aan hen gezamenlijk vragen te stellen. Dit is mogelijk middels de conference call die speciaal voor journalisten en analisten/investeerders is opgezet. Deze begint om 16.00 uur Nederlandse tijd, 15.00 uur UK time en 10.00 uur US Eastern Standard time.

De inbelnummers zijn:
Nederland: +31 20 201 3220
UK: +44 208 515 2315
US: +1 212 699 6882

Het is ook mogelijk om op een later tijdstip alles nog eens te beluisteren, te weten vanaf 30 juni 18.00 uur tot 4 juli 18.00 uur.

De inbelnummers hiervoor zijn:
Nederland: +31 20 305 8714 (code 19673)
US: +1 303 590 3000 (code 732283#)