Dronken doorrijder na aanrijding aangehouden in Soest

Datum nieuwsfeit: 01-07-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-07-2000
Persbericht Eemland noord, 13.00 uur, EXTRA
Dronken doorrijder na aanrijding aangehouden

SOEST - Een 26-jarige inwoner van Soest is vrijdagavond rond elf uur in zijn huis aangehouden nadat hij kort tevoren bij een aanrijding, gevolgd door een kort handgemeen, was weggereden. Hij bleek bovendien 1,55 promille alcohol in zijn bloed te hebben na een alcoholtest op het politiebureau in Soest.

De politie kreeg om half elf een melding dat een aanrijding had plaatsgevonden op de Soesterbergsestraat. Daar was een 29-jarige man uit Soest tegen zijn voorganger, de eerdergenoemde 26-jarige man, gebotst omdat deze plotseling remde. Nadat de later aangehouden bestuurder was uitgestapt ontstond onenigheid en een licht handgemeen over de schuldvraag met de 29-jarige man. Vervolgens was de verdachte weer ingestapt op de bijrijdersstoel en reed de auto, bestuurd door een andere inzittende, snel weg. Omdat het kenteken was genoteerd door een oplettende getuige, een 24-jarige man uit Soest, kon de politie de verdachte snel aanhouden waarbij bleek dat er ook alcohol in het spel was. Tegen de man worden diverse processen verbaal opgemaakt.