Politiebericht Utrecht: district Vecht en Venen, 11.00 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht en Venen, 11.00 uur
Alcoholcontrole

MAARSSEN Door de politie van district Vecht en Venen werd op zaterdagavond 1 juli op diverse plaatsen gecontroleerd op alcoholgebruik door bestuurders. Op de diverse locaties werd van 40 bestuurders de blaastest afgenomen.

Op de Plesmanlaan bleek een 34-jarige inwoner van Maarssen 0,6 promille aan alcohol genuttigd te hebben. Deze verdachte kreeg een transactie van f 400,- uitgereikt.

Op de Sweserengseweg werd een 46-jarige inwoner van Maarssen aangehouden. Deze bestuurder bleek ongeveer 1,1 promille aan alcohol in het lichaam te hebben. De verdachte kreeg een dagvaarding mee.

Bromfietser rijdt tegen politieauto

MAARSSEN De politie van Utrecht-Noord zag op zaterdag 1 juli omstreeks half twaalf in de avond, een bromfiets rijden met daarop twee personen. De bromfiets reed in de richting van Oud Zuilen. De duopassagier had over de schouder een fiets hangen en gooide deze bij het zien van de politie in de berm. Vervolgens wilden de politieagenten het duo op de bromfiets controleren.

De bromfiets haalde op een gegeven moment de politieauto in en kwam daarmee in aanraking. De bestuurder en passagier kwamen vervolgens ten val. Het tweetal werd aangehouden en naar het bureau gebracht, waar zij door een dienstdoende arts werden behandeld aan schaafwonden.

De bestuurder van de bromfiets bleek een 15-jarige inwoner van Utrecht te zijn. De 16-jarige duopassagier was eveneens een inwoner van Utrecht. Deze bleek tevens de eigenaar van de bromfiets te zijn. Het tweetal bekende de fiets gestolen te hebben. Beide verdachten werden ingesloten.