Geveke groter in verhuur door aankoop Eekels Pompen

Geveke

Naarden, 3 Juli 2000

Geveke groter in verhuur door aankoop Eekels Pompen

NAARDEN Geveke nv breidt haar verhuur- en verkoopactiviteiten van pompen uit met de aankoop van Eekels Beheer bv uit Barendrecht. Deze onderneming verhuurt, distribueert en verleent service aan pompen en pompsystemen. Eekels zal per 1 januari van dit boekjaar in de consolidatie van Geveke worden opgenomen. De overname wordt uit eigen middelen gefinancierd en zal naar verwachting direct bijdragen aan de winst per aandeel.

Eekels bestaat sinds 1914 en heeft op dit moment 85 medewerkers, verdeeld over vier vestigingen in Nederland en twee in België. De hoofdvestiging van het bedrijf staat in Barendrecht. In 1999 realiseerde Eekels een omzet van circa EUR 18 miljoen. Zo'n 40% van de omzet wordt gegenereerd uit verhuur, 40% uit verkoop en 20% uit serviceactiviteiten.

De verhuuractiviteiten van Eekels passen binnen Geveke´s strategie om zich meer toe te leggen op outsourcing. Dat wil zeggen dat Geveke materieel verhuurt, zodat de klant zich kan richten op zijn kernactiviteiten en zich geen zorgen hoeft te maken over de aankoop of het onderhoud van zijn machines. Eekels zal binnen Geveke Technical Solutions op zelfstandige basis en onder eigen naam blijven opereren en naar verwachting gaan profiteren van synergie-voordelen uit de Geveke groep.

De directie

Naarden, 3 juli 2000

Voor nadere informatie:
ing C. Knol mr drs T.S. Haisma Geveke nv
CEO CFO Gooimeer 6
tel. 035 6997 301 tel. 035 6997 307 1411 DD Naarden www.geveke.com

Geveke nv is een dienstverlenende handelsorganisatie. De onderneming legt zich daarbij - veelal op basis van exclusieve vertegenwoordiging
- toe op de inkoop, marketing, distributie, onderhoud en verhuur van een breed pakket van diesel- en gasmotoren, machines, elektronische componenten, gereedschap en technische verbruiksgoederen ten behoeve van de industrie, bouw en overheid.

Geveke realiseert een omzet van ca. EUR 1.000 mln per jaar met ca. 3.000 medewerkers. De werkmaatschappijen van Geveke zijn actief in Nederland, België, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Moskou.

De aandelen van Geveke zijn genoteerd op de Officiële markt van de AEX Effectenbeurs te Amsterdam.

www.geveke.com