LetsBuyIt.com: prijs tussen 6 en 7 euro

3 - 7 - 2000

· Uitgiftevolume tussen EUR 100,2 en EUR 116,9 miljoen
· Inschrijfperiode loopt van 3 juli tot 10 juli
· Opbrengst van uitgifte ten behoeve van internationale groei
Frankfurt/München, 3 juli 2000- Op een persconferentie vandaag in Frankfurt hebben Martin Coles, CEO van LetsBuyIt.com, en Volker Engelbert van Robertson Stephens International, aanvoerder van het emissiesyndicaat, de prijsmarge en verdere details van de beursintroductie van LetsBuyIt.com bekendgemaakt. LetsBuyIt.com is, op basis van geografische dekking Europees marktleider op het gebied van online co-shopping. De aandelen, met een geschatte prijs van EUR 6 tot EUR 7, worden uitgegeven via een beursgang in Duitsland en een particuliere plaatsing in de rest van Europa. Er worden geen aandelen aangeboden in de Verenigde Staten, Canada of Japan.

Naar verwachting loopt de inschrijfperiode tot 10 juli. Naar verwachting wordt de verkoopprijs op 11 juli bekendgemaakt. De start van de handel op de Neuer Markt van de Frankfurter Beurs is gepland voor 12 juli. Naast Robertson Stephens bestaat het syndicaat uit DG Bank, Sal. Oppenheim en VEM Virtuelles Emissionshaus. Het Duitse effectencodenummer (WKN) is 938 006.

De uitgifte omvat een kapitaaluitbreiding met 16,7 miljoen aandelen. Dit resulteert in een uitgiftevolume van EUR 100,2 miljoen tot EUR 116,9 miljoen. De huidige aandeelhouders zullen tijdens de uitgifte geen aandelen van de hand doen. LetsBuyIt.com heeft het syndicaat de mogelijkheid geboden extra aandelen uit te geven(greenshoe) tot een aantal van 2,5 miljoen aandelen. Na gebruikmaking van de greenshoe is 21,3% vrij verhandelbaar.

Martin Coles legde de volgende verklaring af over hoe de opbrengst van de plaatsing besteed zal worden: LetsBuyIt.com zal de opbrengst van de beursintroductie benutten ten behoeve van een verdere expansie van onze aanwezigheid in Europa en de rest van de wereld. Binnen slechts 15 maanden hebben we ons bedrijf gevestigd in 14 Europese landen.

Informatie over LetsBuyIt.com N.V.

In mei nam het aantal geregistreerde leden in vergelijking met april toe met meer dan 30%, tot een totaal van 625.000. Meer dan 95.000 geregistreerde leden van LetsBuyIt.com hadden eind mei artikelen gekocht via de website. De gemiddelde waarde van de bestellingen is toegenomen van EUR 120 in april tot EUR 149 in mei.

Qua geografische dekking is LetsBuyIt.com de leidende co-buying aanbieder in Europa, actief in 14 landen. LetsBuyIt.com maakt gebruik van co-buying via het Internet, om individuele gebruikers en groepen consumenten de mogelijkheid te bieden via het Internet producten aan te schaffen tegen prijzen die lager zijn dan de geldende detailhandelprijzen. De onderneming werd in januari 1999 opgericht in Zweden en is online op het Internet sinds april 1999. LetsBuyIt.coms Europese co-buying-gemeenschap telt op dit moment meer dan 700.000 leden. Dit aantal groeit wekelijks met zon 25.000. Het management van LetsBuyIt.com is gevestigd in Londen, de holding LetsBuyIt.com N.V. is gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd biedt het bedrijf momenteel werk aan circa 350 fulltime medewerkers.

DLV Public Relations
Christel van der Boom
(info@dlvpr.nl)
023-5651918
www.dlvpr.nl/pressroom

Internet: www.letsbuyit.com

Het onderhavige persbericht en de informatie hierin vervat, vormen noch een verkoopaanbod voor effecten, noch een verzoek om notering. De aandelen zullen niet verkocht worden in landen waar een dergelijk aanbod, een dergelijk verzoek of een dergelijke verkoop illegaal was onder de toepasselijke wetgeving inzake effecten vóór registratie of licentieverstrekking.

Belangrijkste informatie over LetsBuyIt.coms beursintroductie

Type uitgifte: Beursintroductie

Beurs: Neuer Markt van de Frankfurter Beurs

Aanbod: Openbaar verkoopaanbod aan particuliere beleggers in Duitsland en internationale particuliere plaatsing voor institutionele beleggers in Europa