Ingersoll-Rand neemt Interflex over

Datum nieuwsfeit: 03-07-2000

INTERFLEX DATASYSTEME GMBH

Ingersoll-Rand, actief op div. markten, neemt Interflex oveR
Ingersoll-Rand, actief op diverse markten, neemt Interflex over / Fusie maakt expansie mogelijk

Stuttgart, 3 juli 2000 (ots) - Interflex Datensysteme GmbH, Europees marktleider op het gebied van tijdregistratie, toegangscontrole, bedrijfsmatige data acquisition en personeelplanning zet een nieuwe stap zijn ontwikkeling: op 13 juni 2000 is een akkoord bereikt met betrekking tot een volledige overname van de aandelen van Interflex Datensysteme GmbH. Beide partijen zijn overeengekomen geen mededeling te doen over de overnameprijs.

Ingersoll-Rand uit Woodcliff Lake, New Jersey, is met een jaaromzet van 7,6 miljard US$ en een winst van 591 miljoen US$ voor 1999 een toonaangevend bedrijf in de V.S., actief op diverse markten. De onderneming staat genoteerd in de Fortune 500 lijst. De fusie moet nog door de mededingingsautoriteiten worden goedgekeurd.

Interflex vormt voortaan het bruggehoofd van IR in Europa voor de bedrijfstakken toegangscontrole, tijdregistratie, bedrijfsmatige data acquisition en personeelplanning. De volledige directie van Interflex blijft in functie. Beide ondernemingen verwachten door de fusie een verbeterde toegang tot de respectievelijke thuismarkt van de partner. Daardoor is het de bedoeling, dat strategieën tot expansie versterkt kunnen worden uitgevoerd. Door met IR samen te werken, zal Interflex zich op middellange termijn tot een wereldwijde aanbieder van volledige systemen op het gebied van facility management ontwikkelen. De diensten en producten van de ondernemingen vullen elkaar op een ideale manier aan: Interflex biedt high-end-oplossingen op het gebied van tijdregistratie en veiligheid, terwijl IR over een in vele jaren opgebouwde know-how op het gebied van mechanische en elektronische veiligheidscomponenten (zoals automatische deuren, automatische deuropeners, sloten en beslagen) beschikt. Bovendien biedt IR een stand-alone toegangsoplossing, waardoor voor Interflex op korte termijn nieuwe marktkansen ontstaan. De huidige structuur van de klantenkring van Interflex, die voornamelijk uit middelgrote en grote ondernemingen bestaat, wordt zo aangevuld met het sterk groeiende segment van veiligheidsoplossingen voor kleine ondernemingen en de privésector.

Achtergrond van de bedrijven

Ingersoll-Rand uit Woodcliff Lake, New Jersey, is met een jaaromzet van 7,6 miljard US$ en een winst van 591 miljoen US$ voor 1999 een toonaangevend bedrijf in de V.S., actief op vele markten. Er is een productaanbod in vier marktsegmenten: klimaattechniek, veiligheid, ontwikkeling van infrastructuur en verhoging van industriële productiviteit.

Wereldwijd heeft IR 50.000 werknemers in 130 vestigingen. Enkele dochterondernemingen van het concern: Thermo King Klimatechnik, Schlage, Von Drupin, Locknetics en Recognition Systems Inc.

Interflex Datensysteme GmbH biedt totaaloplossingen op het gebied van tijdregistratie, toegangscontrole door middel van pasjes, bedrijfsmatige data acquisition en personeelplanning. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt sinds 1976 zowel software- als hardware-oplossingen. Met ruim 12.000 geïnstalleerde systemen op zijn naam is Interflex marktleider in Europa. Met 423 medewerkers werd in
1999 (peildatum 31 december) een omzet van 119,7 miljoen DM bereikt. Interflex telt gerenommeerde bedrijven, overheidsinstellingen en ziekenhuizen in het binnen- en buitenland tot zijn klantenkring.
Voor meer informatie:
Thomas Reisser