Politiebericht Groningen

Persberichten Regiopolitie Groningen
Maandag 3 juli 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: aanhouding voor vernielen ruit en bedreiging Een 36-jarige inwoonster van Groningen en een 39-jarige stadsgenoot zijn vannacht aangehouden, nadat ze bij een woning aan de Orchideestraat in Groningen een raam hadden vernield. Beiden zijn voor nader verhoor ingesloten. De politie werd ter plaatse geroepen omdat het tweetal de bewoonster bedreigde. Toen de politie verscheen was zojuist het raam door de twee vernield. Tevens zouden ze een aantal bedreigingen hebben geuit aan het adres van de bewoonster. Vermoedelijk gaat het om een ruzie in de relatiesfeer. Het fijne ervan moet nog worden uitgezocht.

Groningen: pizzabezorger gewond bij aanrijding
Een 18-jarige pizzabezorger uit Groningen raakte gisteravond gewond toen hij op zijn bromfiets werd aangereden door een bedrijfsauto, bestuurd door een 29-jarige stadsgenoot. Het ongeval gebeurde op de kruising Beijumerweg en de Bottemaheerd, waar de pizzabezorger geen voorrang kreeg van de automobilist. Hij klapte tegen de rechtervoorzijde van de auto en vervolgens nog tegen een betonnen paaltje. Hij is onder meer met kaakletsel overgebracht naar het ziekenhuis.

Haren: Gordelcontrole Meerweg Haren
Zondag zijn tijdens een gordelcontrole op de Meerweg in Haren 29 automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de gordel.
Groningen: aanhangwagencontrole
Bij een controle op aanhangers achter personenautos op de Duinkerkenstraat in Groningen, zijn zaterdag diverse bekeuringen gevallen. Het betrof onder meer de volgende overtredingen: verkeerde kentekenplaat (3x), 2 x geen rijbewijs E (alleen B), gebrek aan goede hulpkoppeling (4x).

Oldehove: doorrijden na aanrijding
Een 27-jarige automobilist uit Oldehove reed zondag na een inhaalmanoeuvre op de Aalsumerweg tegen de auto van een 32-jarige man uit Zuurdijk aan. De man uit Oldehove reed aanvankelijk door en stopte uiteindelijk bij Oldehove. De man bleek gedronken te hebben en blies een promillage van 1.0. Het rijbewijs van de man is ingevorderd en een proces-verbaal voor het verlaten van plaats ongeval is uitgeschreven.
Winschoten: autos vernield bij garagebedrijf
Een klant van een garagebedrijf uit Winschoten ontdekte zondag bij het bedrijf aan de Zeefbaan in Winschoten dat er autos vernield waren. Op het terrein bleek er van elf autos een of meerdere ruiten te zijn ingeslagen. Bij een naastgelegen autobedrijf waren bij twee autos de ruiten ingeslagen. De politie heeft de zaak in onderzoek.
Stadskanaal: slaapkamerbrand
Door met vuur te spelen veroorzaakte een 7-jarig meisje zondagochtend brand in haar slaapkamer in een woning aan de Koninginnelaan in Stadskanaal. De vader en de buurman namen de reddings- en bluswerkzaamheden te hand. Niemand liep letsel op. De brandweer werd gewaarschuwd. De slaapkamer brandde uit.

Middelstum: dronken automobilist in de sloot
Bij een boerderij aan de Oosterburen in Middelstum stond zondagavond een auto boven de sloot. De bewoner had gezien dat de bestuurder wegliep bij de auto. De politie trof de 29-jarige automobilist uit Kantens een eindje verderop aan. De man moest blazen en haalde een score van 1.9 promille. De man krijgt een proces-verbaal voor het verlaten plaats ongeval en zijn rijbewijs is ingevorderd. De auto is afgesleept.

Appingedam: mannen aangehouden voor fietsdiefstal Twee mannen 23 jaar uit Godlinze en 19 jaar uit Appingedam zijn zondagavond op de Farnsumerweg in Appingedam aangehouden voor diefstal van een fiets. De mannen hadden de fiets weggenomen bij het NS station. Na een bekennende verklaring te hebben afgelegd werden zij op vrije voeten gesteld.

Afdeling Communicatie, 050 - 5995010