Nieuwe directeur Xerox' Palo Alto Research Center

Datum nieuwsfeit: 03-07-2000
Persbericht

John Seely Brown gaat zich richten op afstemming onderzoek en bedrijfsstrategie: Michael Paige nieuwe directeur bij Xerox' Palo Alto Research Center

Amstelveen, 3 juli 2000 -- Xerox heeft Michael Paige aangetrokken als de nieuwe directeur van het Palo Alto Research Center (PARC), de bakermat van uitvindingen zoals de laserprinter, Ethernet en de grafische user interface. Paige werkte 12 jaar bij Agfa als senior vice president. Hij heeft bijna 30 jaar ervaring in de hightech industrie en leidde R&D organisaties in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en België, bij onder meer Gerber Scientific Instruments en Wang Laboratories. Bij Xerox wordt Paige ook vice president.

Paige volgt John Seely Brown op, die 10 jaar directeur was en zich nu binnen Xerox gaat concentreren op zijn functie van Chief Scientist. In die hoedanigheid zal hij nauw samenwerken met senior vice president Research & Technology Herve Gallaire en chief executive office Paul Allaire, om de onderzoeksactiviteiten en de bedrijfsstrategie verder op elkaar af te stemmen.

Het in 1970 opgerichte PARC voert onderzoek uit op het gebied van onder meer natuurkunde, computerwetenschap, talen en sociale wetenschappen, met als doel de transformatie van de wijze waarop mensen werken. PARC is één van de zeven Xerox Research & Technology Centers in de Verenigde Staten, Canada en Europa. Xerox en Fuji Xerox investeren jaarlijks meer dan 1,7 miljard dollar in onderzoek en ontwikkeling.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties