Bijenkorf Beesten Boel steunt Dierenbescherming

Datum nieuwsfeit: 03-07-2000
Dierenbescherming

Bijenkorf steunt campagne voor exotische dieren

2 juli 2000

De Dierenbescherming en Stichting AAP vragen dit jaar met de voorlichtingscampagne 'Exotische dieren horen hier natuurlijk niet' aandacht voor de gevolgen van de handel in uitheemse dieren. Steeds meer mensen schaffen wasberen, prairiehonden, kangoeroes en slangen als huisdier aan. In veel gevallen gaat het mis. De wasbeer blijkt niet te handhaven en de felgekleurde hagedis kwijnt weg in een hoekje van het terrarium. De meest fortuinlijke dieren belanden in de toch al overvolle opvangcentra in Nederland.

De Bijenkorf ondersteunt de campagne 'Exotische dieren horen hier natuurlijk niet' van de Stichting AAP en de Dierenbescherming. Zes filialen van het warenhuis zijn onder de noemer de Bijenkorf Beesten Boel van 5 juli tot 4 september zeer exotisch ingericht. De Stichting AAP en de Dierenbescherming presenteren zich tijdens deze actie met hun campagne om de handel in exotische dieren drastisch te beperken.

In het kader van de campagne is een tekenwedstrijd uitgeschreven onder de leden van de jeugdclub van de Dierenbescherming Kids for Animals en scholieren van de basisscholen in en rond Amsterdam. Op donderdag 5 juli om 15.30 uur start het kinderfeest in en om de hoeketalage, waar de mooiste tekeningen zullen hangen. Tv-presentatrice Anniko van Santen beoordeelt om 16.00 uur welke drie tekeningen worden beloond met een groot pluchen dier.