HP komt met adequaat toezicht op e-services

Datum nieuwsfeit: 03-07-2000

ADEQUAAT TOEZICHT OP E-SERVICES

OpenView VantagePoint maakt oorzaken internetvertraging zichtbaar en verhoogt de klanttevredenheid en productiviteit

Amstelveen, 3 juli 2000 - Hewlett-Packard heeft zijn suite HP OpenView VantagePoint-oplossingen uitgebreid met oplossingen voor digitale organisaties. Deze business-gedreven IT-beheeroplossingen zorgen voor adequaat toezicht op e-services en optimaliseren zo de beleving van de eindgebruiker.

HP OpenView VantagePoint-oplossingen maken de oorzaken van internetvertraging zichtbaar. Hiervoor worden in een Transaction Management Quartet gesimuleerde en echte responstijden verenigd met informatie over de IT-infrastructuur. Daarnaast verhogen nieuwe technieken voor het correleren van responstijden met gebruikersinformatie de productiviteit van SAP R/3-beheerders. Controle op e-services wordt verder gerealiseerd met 'closed loop'-servicebeheer dat de front-endomgeving verenigt met de back-endactiviteiten.

Nieuwe en verbeterde componenten van HP OpenView VantagePoint zijn VantagePoint SMART Plug-in Gallery, VantagePoint SAP Business Transaction Observer, Transaction Management Quartet, VantagePoint Operations 6.0 en VantagePoint Service and Support.

VantagePoint SMART Plug-In Gallery
Met HP OpenViews SMART Plug-In Gallery kunnen bestaande online gemeenschappen gratis beheersoftware verspreiden voor e-businessapplicaties en infrastructuren, onder meer van Ariba, i2 Technologies, Portal en Vitria.
VantagePoint SAP Business Transaction Observer
HP OpenView VantagePoint SAP Business Transaction Observer maakt het effect zichtbaar die SAP-transacties hebben op het volume en het gebruikspatroon op applicatieniveau.

Transaction Management Quartet
Het Transaction Management Quartet combineert de volgende gegevens in een algemene repository en een reeks geïntegreerde rapporten:
* actuele transactiegegegevens van eindgebruikers van de VantagePoint Web Transaction Observer;

* gesimuleerde transacties van VantagePoint Internet Services;
* gesimuleerde transacties van de grote backbone providers door integratie met Keynote Perspective;

* beheerdata van de IT-infrastructuur geleverd door VantagePoint Operations and Performance.

VantagePoint Operations 6.0
HP OpenView VantagePoint Operations 6.0 biedt high availability beheer in heterogene omgevingen vanaf een UNIX-systeem (HP UX of SUN Microsystems' Solaris) of een Microsoft Windows NT/2000-systeem.
VantagePoint Service en Support
HP OpenView Customer Care Standard support is samengevoegd met de HP OpenView VantagePoint 6.0. Gebruikers kunnen upgraden naar HP OpenView Customer Care Extended, en zo 24 uur per dag, 7 dagen in de week telefonische assistentie toevoegen aan het standaardpakket.
HP OpenView
Hewlett-Packard is met HP OpenView één van de grootste leveranciers van geïntegreerde beheeroplossingen ter wereld. Afnemers zijn service providers, digitale en traditionele organisaties en het midden- en kleinbedrijf. De oplossingen binnen HP OpenView worden wereldwijd gebruikt in meer dan
120.000 gedistribueerde, heterogene IT-omgevingen. Samen met meer dan 200 partners biedt HP OpenView een complete portfolio aan diensten en beheeroplossingen voor alle belangrijke platforms.
Meer informatie over HP OpenView is te vinden op www.openview.hp.com.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties