Aanvullingen op en uitbreiding van HP OpenView-portfolio

Datum nieuwsfeit: 03-07-2000

Nieuwe mogelijkheden voor beheer e-services

Aanvullingen op en uitbreiding van HP OpenView-portfolio brengt internetsucces binnen handbereik

Amstelveen, 3 juli 2000 - Hewlett-Packard breidt zijn HP OpenView-portfolio uit met nieuwe en uitgebreide versies van producten en diensten. De HP OpenView-portfolio bestaat uit beheeroplossingen voor e-services waarmee organisaties een wereldwijde 'altijd beschikbare' infrastructuur voor het leveren van e-services kunnen ontwerpen, bouwen en beheren.

Allereerst is er nu een uitgebreide suite HP OpenView VantagePoint-oplossingen voor de digitale onderneming. HP OpenView VantagePoint 6.0 vergroot de klanttevredenheid door de oorzaak van internetvertragingen aan te tonen. Responstijden worden hiervoor gecombineerd met informatie over de infrastructuur. Daarnaast combineert HP OpenView VantagePoint responstijden met informatie over volume en gebruik, om zo de productiviteit en prognoses voor bijvoorbeeld SAP/R3 eindgebruikers te verbeteren.

Daarnaast zijn er extra diensten, productfunctionaliteit en strategische samenwerkingsverbanden toegevoegd aan HP OpenView Express, zonder prijsverhoging. Nieuw zijn de eendaagse evaluaties voor klanten en de Rapid Deployment Service, waarmee HP OpenView-deskundigen oplossingen binnen enkele dagen kunnen opzetten. Het beheer is van Windows-omgevingen uitgebreid naar Internet Information Service (IIS)/Windows en Apache/Linux webservers en Windows 2000-, Exchange 5.5- en Exchange 2000-omgevingen.

De e-supportmogelijkheden voor HP OpenView-gebruikers zijn uitgebreid met:
* een uitgebreid kennisbeheersysteem voor actuele en nauwkeurige informatie en integriteit van 'content';

* gedistribueerde samenwerking met toegang tot HP OpenView-forums voor productgerelateerde discussiegroepen;

* elektronische melding van beschikbaarheid van software-updates;
* webgebaseerde toegang tot supportovereenkomsten;
* de mogelijkheid support calls in te dienen en te volgen via het web;
* e-access voor ervaren supportmedewerkers;

* een variëteit aan toolsets gericht op het verhogen van de effectiviteit en efficiëntie van IT-professionals die HP OpenView-oplossingen inzetten, configureren en beheren.

Tenslotte kondigde HP een aantal nieuwe en uitgebreide strategische allianties aan:

* Samenwerking met Dirig Software zorgt ervoor dat HP-gebruikers bedrijfskritische
e-businessapplicaties kunnen beheren in een Linux-omgeving. Dirig en HP zijn deze overeenkomst aangegaan om de mogelijkheden uit te breiden voor organisaties die applicaties beheren van Linux- en Windows-systemen in combinatie met Linux-servers en Apache-webservers.
* FastLane Technologies heeft zijn samenwerking met HP verlengd en zal vanaf nu de enige verkoper zijn voor migratie, planning en inzet van end-to-end beheeroplossingen voor Windows 2000 en Active Directory.
* Keynote Systems integreert zijn data over websiteprestaties met HP OpenView Express. Hierdoor kunnen gebruikers de WebQoS van hun IT- en e-businessinfrastructuur op basis van Windows en Intel verhogen. De samenwerking met Keynote is een voortzetting van de bestaande relatie tussen beide organisaties.

HP OpenView
Hewlett-Packard is met HP OpenView één van de grootste leveranciers van geïntegreerde beheeroplossingen ter wereld. Afnemers zijn service providers, digitale en traditionele organisaties en het midden- en kleinbedrijf. De oplossingen binnen HP OpenView worden wereldwijd gebruikt in meer dan
120.000 gedistribueerde, heterogene IT-omgevingen. Samen met meer dan 200 partners biedt HP OpenView een complete portfolio aan diensten en beheeroplossingen voor alle belangrijke platforms.
Meer informatie over HP OpenView is te vinden op www.openview.hp.com.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties