Iomega introduceert interne drive voor notebook-gebruikers

Datum nieuwsfeit: 04-07-2000
Iomega introduceert nieuwe interne drive voor notebook-gebruikers

Ingebouwde Zip-drives van 250 MB met grote opslagcapaciteit voor mobiele gebruikers

Amsterdam, 4 juli 2000 - Iomega International, leverancier van oplossingen voor gegegevens-beheer, introduceert een nieuwe interne 250 MB Zip-drive voor notebooks van IBM en Dell. De drive heeft een zogenoemde bay tray-configuratie en biedt een grote opslagcapaciteit op een eenvoudig te gebruiken platform, met maximale mobiliteit.

De nieuwe interne 250 MB drive is als optie beschikbaar bij de nieuwste Thinkpads van IBM en bij de Latitude en Inspirion van Dell, waardoor ook gebruikers van IBM- en Dell-notebooks nu kunnen profiteren van het gemak van Zip-schijven. Bovendien heeft VST, een fabrikant van persoonlijke opslagsystemen voor de internet- en computermarkt, de 250 MB Zip-drive opgenomen in de nieuwste PowerBook-producten van Macintosh.
Ingebouwde 250 MB Zip-drives voor laptops van Compaq zijn in ontwikkeling.
"We worden steeds afhankelijker van digitale content. Notebooks met ingebouwde Zip-drive bieden de mobiele zakenman extra mogelijkheden voor het beheer van documenten en presentaties," aldus Ulrike Tegtmeier, European Senior Product Director van Iomega. "Iomega heeft de interne 250 MB Zip-drive aan de productlijn toegevoegd omdat klanten vroegen om een oplossing met grote capaciteit die digitale content beveiligt en het gemak van een ingebouwd apparaat biedt."

Iomega
Iomega Corporation is de producent en leverancier van de bekroonde Zip®-, Jaz®- en Clik!-drives en -schijven, en ZipCD-drives en ?schijven waarmee de gebruiker belangrijke informatie kan ordenen, beheren, creëren, delen en uitwisselen. Miljoenen mensen over de hele wereld maken gebruik van de opslagoplossingen van Iomega -- particulieren, bedrijven, overheden, onderwijs-instellingen en creatieven. Meer informatie is te vinden op www.iomega.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ellen Janssen Peter Wharton BRODEUR Worldwide Iomega International S.A. Tel: +31 20 346 20 00 Geneva, Zwitserland Fax: +31 20 669 72 65 Tel: +41 22 87 97 000 email: (ejanssen@nl.brodeur.com) Fax: +41 22 87 97 453 email: (wharton@iomega.com)