Viewlocity verovert de defensie-industrie

Datum nieuwsfeit: 04-07-2000

Cap Gemini Ernst & Young en Viewlocity leveren nieuw e-commercesysteem DECS aan Brits ministerie van Defensie

Viewlocity verovert de defensie-industrie

Amsterdam, 4 juli 2000- Viewlocity, wereldwijd aanbieder van oplossingen voor B2B-integratie en on-line trading communities, is door Cap Gemini Ernst & Young geselecteerd om de integratieoplossingen te leveren voor het nieuwe e-commercesysteem van het Britse ministerie van Defensie: Defence Electronic Commerce Service (DECS).

Op basis van DECS kan het ministerie van Defensie langs elektronische weg zakendoen met leveranciers uit alle industriële sectoren. Het Viewlocity-product AMTrix® maakt het mogelijk dat de partners van het ministerie communiceren middels verschillende systemen. Ze worden op afstand met het systeem verbonden, in een fractie van de tijd die normaal gesproken nodig is voor software-integratieoplossingen.

"Onze samenwerking met Cap Gemini Ernst & Young is een nieuwe mijlpaal en een regelrechte primeur voor Viewlocity", aldus Greg Cronin, CEO van Viewlocity. "We hebben al veel vooruitgang geboekt in de logistieke sector en in de sector voor consumentenproducten en elektronica, maar voor ons is dit nu het eerste defensieproject. We verwachten dat ons bedrijf in deze sector nog aanzienlijk zal kunnen groeien."

De Defence Logistics Organisation (DLO) heeft een jaarbudget van 4,6 miljard pond, waarvan 2,5 miljard wordt uitgegeven bij haar handelspartners. Verwacht wordt dat een groot deel hiervan via DECS zal gaan lopen. De DLO ziet DECS als een belangrijk instrument dat de komende vijf jaar kan helpen een besparing van 20% te realiseren. Bovendien is DECS een steun in de rug van het door de DLO uitgewerkte 'Lean Support Chain'-initiatief, gericht op kortere levertijden en een aanzienlijke verlaging van de kosten in de toeleveringsketen van het ministerie.

Behalve met Viewlocity werkt Cap Gemini Ernst & Young samen met BT Defence, Oracle en Admiral Management Services. Producten van de allerbeste kwaliteit zijn geleverd door Baltimore Technologies, Cisco, Novell en Sun.

Cap Gemini Ernst & Young
Cap Gemini Ernst & Young is een van de grootste management- en IT-adviesbureaus ter wereld en is genoteerd aan de beurs van Parijs. Het bedrijf is over de hele wereld actief op het gebied van management- en IT-adviesdiensten, systeemintegratie en technologieontwikkeling, ontwerp en outsourcing. Cap Gemini Ernst & Young helpt zowel de meer traditionele ondernemingen als de diverse nieuwe internetgeoriënteerde bedrijven bij het zoeken naar verdere groeikansen in de nieuwe economie. De nieuw gevormde organisatie telt over de hele wereld meer dan 57.000 medewerkers en boekte in 1999 een omzet van 7,7 miljard euro. Voor meer informatie over diensten, vestigingen en research kunt u terecht op www.capgemini.com.
Profiel Viewlocity
Viewlocity levert wereldwijd de drie technologische lagen die essentieel zijn voor een succesvolle integratie van trading communities: het fundament voor business-to-business-integratie, het raamwerk voor een trading community en oplossingen voor de synchronisatie binnen supply chains. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat wereldwijd meer dan 3200 maal is geïnstalleerd en 750 handelspartners in staat stelt met elkaar te communiceren, ongeacht de gebruikte systemen, platforms, toepassingen of communicatieformaten. Met de algemeen inzetbare oplossingen van Viewlocity kunnen klanten optimaal gebruik blijven maken van hun bestaande technische middelen en met behulp van gestandaardiseerde XML-connectors ontstaat een open oplossing voor e-commerce. Viewlocity heeft wereldwijd dertien vestigingen. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta, Georgia, het Europese hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor het Verre Oosten in Singapore. Meer informatie is te vinden bij: www.viewlocity.com.
Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 BV Viewlocity
Winona Met Hans van de Kamp
Tel.: + 31 20 5304348 Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 418 576 099
E-mail: (winonam@text100.nl) E-mail: (hk@viewlocity.nl)