Microsoft TechEd 2000 Europe in teken Windows DNA

Microsoft Benelux

Microsoft TechEd 2000 Europe in het teken van Windows DNA en Exchange 2000

TechEd 2000 Europe vindt plaats in de Amsterdam RAI, van 4 tot en met 7 juli

Schiphol-Rijk/Brussel, 30 mei 2000 - TechEd 2000 Europe, hét Microsoft-evenement met diepgaande informatie voor ontwikkelaars en ICT-professionals, staat dit jaar in het teken van Microsoft Windows DNA 2000, het platform voor het bouwen en implementeren van zakelijke Internet-toepassingen. In de tweede plaats draait de conferentie om Microsoft Exchange 2000, de opvolger van Exchange Server, die tijdens de conferentie zal worden gepresenteerd. Deelnemers kunnen zich uitgebreid voorbereiden op de officiële lancering later dit jaar, door een programma te volgen dat bestaat uit technische trainingssessies en presentaties van klanten die het product reeds toepassen binnen hun organisatie. Op de laatste dag geeft Microsoft de deelnemers tevens een vooruitblik op de ontwikkeling van Next Generation Web Services (NGWS) and Applications.

Keynote sprekers

Microsoft verwacht dat het TechEd event dit jaar, met ruim 7.000 deelnemers, beter bezocht zal zijn dan ooit. Tot de sprekers van Microsoft behoren: Tod Nielsen, Vice President Platform Group en Dave Reed, General Manager van de Application Server Technology Group. Sprekers van buiten Microsoft zijn: Don Box, mede-oprichter van het ICT-trainingsbedrijf DevelopMentor, die het zal hebben over de veranderende omstandigheden op het gebied van component software; David Chappell, van Chappell Associates, die zal informeren over Microsoft Windows DNA; Tim Huckaby, President van InterKnowlogy, die zal spreken over Microsoft Commerce Server; en Brian Travis, CTO en oprichter van Architag International Corporation, die XML en SOAP zal behandelen.

Peter de Zoete, Microsoft Europe Event manager: "TechEd 2000 leert deelnemers hoe zij optimaal invulling kunnen geven aan The Business Internet. Zij gaan naar huis met een kennisvoorsprong op het gebied van de Microsoft-producten, -technologieën en -diensten die op dit moment de zakelijke ICT-wereld veranderen."

Vrijwel alle Microsoft-producten, -technologieën en -platforms zijn op het event vertegenwoordigd. Meer dan 250 breakout sessies zijn gegroepeerd in negen trajecten rondom: COM+, Microsoft Commerce Server, Microsoft Exchange Server, Microsoft Visual Basic for Applications, Microsoft SQL Server, Microsoft Visual Studio, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows DNA 2000, Microsoft Pocket PC and Mobile Solutions. Als extra mogelijkheid kunnen deelnemers gedurende de gehele conferentie tegen een gereduceerd tarief het MCP-examen (Microsoft Certified Professional) afleggen.

Microsoft TechEd 2000 wordt gesponsord door onder andere Hewlett-Packard, Mission Critical Software, Fujitsu Siemens, Compaq, IBM en Unisys. Op het evenement tonen ruim 200 standhouders hun Business Internet-producten en -technologieën.

Inschrijven

Geïnteresseerden kunnen zich online inschrijven, op www.microsoft.com/europe/teched. Op deze site is tevens meer informatie te vinden, inclusief een uitgebreid programmaoverzicht. Het inschrijfgeld bedraagt 2000 euro (excl. BTW), inclusief entree voor de TechEd 2000 Europe Party op 6 juli as. in de Amsterdam Arena met als hoofdattractie het optreden van popster Bryan Adams.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon:
+31 (0)23 - 562 82 08

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved.