Flinke inkrimping areaal sperciebonen onder contract

Datum nieuwsfeit: 04-07-2000
TuinbouwNet

Flinke inkrimping areaal sperciebonen onder contract

De gecontracteerde oppervlakte sperciebonen in ons land is dit jaar twintig procent kleiner in vergelijking met 1999. Het areaal schorseneren kromp zelfs met een derde. Dit blijkt uit de jaarlijkse PT-enquête onder fabrikanten en teeltcommissionairs.

Volgens het Productschap Tuinbouw zijn er twee oorzaken aan te geven van de verminderde belangstelling voor de contractteelt van sperciebonen. Allereerst is de productie van vorig jaar ruim uitgevallen. Daarnaast liep de afzet van de geconserveerde bonen in het afgelopen seizoen stroef. Hierdoor heeft de industrie dit jaar minder sperciebonen nodig.

Aldi
De ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen