Official suppliership Telfort EURO2000 vlekkeloos

- PERSBERICHT -

Official suppliership EURO 2000* verloopt vlekkeloos

TELFORT LEVERT SUCCESVOLLE BIJDRAGE AAN GROOT VOETBALFEEST

Amsterdam, 4 juli 2000. Een ongestoord en vlekkeloos verloop van het telefoon- en dataverkeer tussen maar liefst 22 locaties in drie landen. Dat is de bijdrage die Telfort als official supplier van EURO 2000* heeft geleverd aan dit grote voetbalfeest. De telecom- en data-infrastructuur heeft tijdens het EK uitstekend gefunctioneerd. De radiodekking in en rond de stadions in Nederland en Belgi=EB was op volle sterkte en bleek ruim voldoende opgewassen tegen de enorme hoeveelheden data- en telecomverkeer die het netwerk tijdens het EK heeft moeten verwerken. Bovendien lanceerde Telfort tijdens EURO 2000* voor de consument leuke en innovatieve diensten en producten, zoals een Cell Broadcast Service, die met veel enthousiasme is onthaald.

Telfort bouwde voor EURO 2000* een omvangrijk netwerk - het zogenoemde Wide Area Network (WAN) - dat niet alleen de stadions, de hotels van EURO
2000* en de mediacentra in Belgi=EB en Nederland met elkaar verbond, maar ook het hoofdkantoor van de UEFA in Zwitserland. Wim Verbeek, Senior Vice President en COO van Telfort, kijkt met tevredenheid op het toernooi terug. "We hebben het official suppliership als een zeer eervolle en uitdagende opdracht beschouwd. Bij een evenement van deze grootte en handelen, bijvoorbeeld wanneer zich onverwachte situaties voordoen. Met onze bijdrage aan EURO 2000* hebben we aangetoond dat we dit soort complexe, internationale evenementen goed aankunnen. De samenwerking met de UEFA is uitstekend verlopen."

Media-event
EURO 2000* was niet alleen een groots voetbalspektakel, maar ook een omvangrijk media-event. Duizenden binnen- en buitenlandse journalisten deden vanuit de mediacentra verslag van het Europese voetbaltoernooi. Telfort zorgde ervoor dat alle lokale mediacentra, die zich in de nabijheid van de stadions bevonden, waren voorzien van telefoons, e-mail- en internetvoorzieningen en leverde de telefooncentrales, waarvandaan gebeld kon worden. Ook leverde het bedrijf de SIM-kaarten voor de mobiele telefoons van de UEFA-officials en verzorgde zij de kantooromgeving in de stadions en hotels waarvan de UEFA gebruikmaakte.
Telfort was bovendien verantwoordelijk voor de computersystemen die nodig waren voor de accreditatie en controle van ongeveer 30.000 personen die betrokken waren bij de organisatie van EURO 2000*. Hiervoor bouwde zij een netwerk dat in omvang vergelijkbaar is met dat van bijvoorbeeld een grote bank.

Innovatieve producten en diensten
Ook gaf Telfort een stevige impuls aan de introductie van enkele leuke en innovatieve producten en diensten voor de consument, die helemaal in het teken stonden van het EK. Telfort Euro 2000 Actueel * een gratis Cell Broadcast Service * kon rekenen op een zeer positief onthaal. Telfort-abonn ees zagen maar liefst 350 voetbalberichten op het display van hun mobiele telefoon verschijnen en bleven zo op de hoogte van het laatste nieuws. Ook buitenlandse bezoekers werden niet overgeslagen. Telfort introduceerde voor hen Welcome SMS, waarmee buitenlandse toeristen allerlei informatieve diensten konden raadplegen. Daarnaast bracht Telfort tijdens het EK speciale telefoonkaarten in omloop, die inmiddels een echt 'collector's item' voor de verzamelaar zijn. Uiteraard zal Telfort voortbouwen op dit succes en in de nabije toekomst nieuwe diensten en producten introduceren.
Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiedienste n aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1700 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP.

- EINDE PERSBERICHT -

NOOT VOOR DE REDACTIE (