Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 04-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 4-07-2000 2e persbericht 4 juli 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Autodief gepakt
Dinsdag is om 10.55 uur een 36-jarige man zonder vaste woon-of verblijfplaats aangehouden aan de Kerkstraat. De verdachte werd gezien bij een inbraak in een personenauto op een parkeerterrein aan het Pastoor Harkxplein. Daarbij werd een autoradio gestolen. Even later kon de gealarmeerde politie de verdachte aanhouden. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Bedreiging
Aan de Vinckenbrinckstraat zijn dinsdag om 13.40 uur twee Eindhovenaren, 45 en 19 jaar, aangehouden. Daar zou een 43-jarige Eindhovense door een van hen zijn bedreigd met een vuurwapen. De twee mannen zijn ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Ongeval
Een 26-jarige man uit Aarle-Rixtel is dinsdag rond 14.15 uur bij werkzaamheden in een in aanbouw zijnd pand van een hoogte van ongeveer 10 meter naar beneden gevallen. Het slachtoffer is met een polsbreuk en mogelijke beenfracturen overgebracht naar het St. Anna Ziekenhuis. De arbeidsinspectie is in kennis gesteld.

Eindhoven: Greep in de kassa
Dinsdag is om 15.45 uur een 32-jarige vrouw uit Geldrop aangehouden nadat zij was betrapt bij de diefstal van geld uit de kassa van het Eindhovense bedrijf waar zij werkt. De verdachte is ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Aan de Oirschotsedijk en de Luchthavenweg zijn dinsdagmorgen bij een verkeerscontrole van 11.15 tot 12.30 uur 10 van de 90 passanten bekeurd. Een automobilist had geen rijbewijs en twee bromfietsers reden zonder helm. 7 voorbijgangers maakten een snelheidsovertreding. Toen van 14.50 tot 15.50 uur aan de Oirschotsedijk op snelheid werd gecontroleerd reden vijf van de 65 gecontroleerde voertuigen te hard. De toegestane 80 km per uur werd maximaal met 17 km per uur overschreden.

Helmond: Stereoapparatuur verdwenen
Uit een pand aan de Wilgenhoutstraat zijn dit weekend twee CD-spelers en een cassettedek gestolen. Een luik aan de buitenzijde van het pand was opengebroken.

Helmond: Zakkenrollerij
Dinsdagmiddag rond 14.45 uur is van twee Helmondse vrouwen de portemonnee gerold. Bij een 84-jarige Helmondse gebeurde dit uit haar handtas in de Elzaspassage. De portemonnee van een 35-jarige Helmondse bevond zich in haar handtas die in een netje van haar buggy hing.
Helmond: Snelheidscontroles
Dinsdag zijn op verschillende locaties voertuigen op snelheid gecontroleerd. Aan de Uiverlaan reden tussen 8.00 en 10.00 uur 59 van de 816 passerende voertuigen boven de toegestane 50 km per uur. De snelste was 76 km per uur. Aan de Engelseweg reden tussen 13.15 en 14.15 uur 42 van de 502 passanten boven de toegestane 50 km per uur. Hier was de hoogste snelheid 82 km per uur. Aan de Deurneseweg reden tussen 11.00 en 13.00 uur 62 van de 704 voertuigen te hard. De snelste overschreed de toegestane 70 km per uur met 38 km.
Veldhoven: Aanrijding
Op het verkeersplein Hagendorenseweg / Heemweg is dinsdag om 11.49 uur een 46-jarige fietster uit Veldhoven gewond geraakt bij een aanrijding. Een 49-jarige automobilist had een aantal van links komende fietser doorgelaten en trok op. Op dat moment kwam de 46-jarige fietster tegen de verkeersrichting in van rechts. De botsing ging met geringe snelheid. De vrouw is met klachten naar het ziekenhuis gebracht en blijft daar ter observatie.
Nuenen: Diefstal uit woning
Uit een woning aan de Parkstraat is in de nacht van maandag op dinsdag bij een inbraak in ieder geval fl. 100,- weggenomen. Of meer vermist wordt is nog niet bekend. Het bovenlicht werd opengebroken en de benedenverdieping doorzocht.

Gemert: Diefstal bestelauto
Van een terrein aan de Dommel is tussen maandag 14.00 en dinsdagmorgen een witte Ford Courier, kenteken VX-XP-27, gestolen.
Budel: Snelheidscontrole
Aan de Nieuwstraat zijn dinsdag tussen 10.00 en 13.45 uur 1.100 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 180 voorbijgangers reden boven de toegestane snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 85 km per uur.