Mitel demonstreert OnePoint Messenger op Microsoft Exchange

Datum nieuwsfeit: 04-07-2000
PERSBERICHT

Mitel demonstreert OnePoint Messenger op Microsoft Exchange 2000 tijdens Microsoft® TechoEd 2000

Hoofddorp, Juni 2000 - Mitel laat tijdens de Microsoft® TechoEd Europe, van 4 tot 7 juli 2000 in de RAI in Amsterdam, haar unified messaging product, OnePoint Messenger zien werkend met Microsoft Exchange 5.5 Server en met de binnenkort beschikbaar komende Exchange 2000 server.

De Mitel stand in het Microsoft Exchange 2000 Pavilioen heeft de titel gekregen: ‘OnePoint Messenger Brings Microsoft Exchange To The Telephone'. Er wordt een demonstratie gegeven van VPIM (Voice Profile for Internet Mail) en van gebruikersbeheer met behulp van Active Directory. Van de Mitel stand kunnen bezoekers stemberichten maken met een standaard telefoon, of echte unified messages met behulp van telefoon, PC of webbrowser. Deze berichten kunnen ze dan naar elke gebruiker van VPIM of e-mail sturen.

"Wij lopen voorop om Voice Profile for Internet Mail (VPIM) interoperable te maken door als enige een unified messaging product te leveren dat VPIM op Exchange 5.5 biedt," aldus Mike Berlin, CEO van de messaging divisie van Mitel, Baypoint Innovations. "Wij waren ook de eersten die succesvol echte VPIM spraak, fax en e-mail berichten over het internet uitwisselden met Microsoft en hun Exchange 2000 platform."

VPIM met Microsoft
VPIM maakt uitwisseling tussen verschillende berichtsystemen mogelijk: gebruikers van voicemail, unified messaging en e-mail kunnen spraak en faxberichten uitwisselen met gebruikmaking van standaard e-mail protocollen zoals SMTP met MIME encodering. VPIM maakt het OnePoint gebruikers ook mogelijk om een voicemail bericht op te nemen en tegelijk naar zowel e-mail als voicemail gebruikers te sturen. De verzender hoeft dus geen verschillende berichten te sturen, een tekstbericht voor mensen die vooral e-mail gebruiken, een spraakbericht voor mensen die vooral voicemail gebruiken.

Exchange 2000 and Microsoft Management Console
In het kader van het door Microsoft georganiseerde Exchange 2000 Joint Development Program werkt Mitel nauw met Microsoft samen om er voor te zorgen dat OnePoint Messenger eenvoudig te beheren is en dat de totale kosten voor berichtdiensten naar beneden gaan voor haar klanten.
OnePoint Messenger is geïntegreerd met Active Directory en de Microsoft Management Console (MMC), waarmee de mogelijkheden om beheer vanuit slechts één punt uit te voeren naar een hoger niveau wordt getild. Zowel de telefonie server, de Exchange server als de gebruikersprofielen worden nu in één omgeving beheerd, waardoor de trainingskosten lager zijn en het beheer efficiënter kan plaatsvinden.

OnePoint Messenger
OnePoint Messenger is een ‘true unified messaging' product, gebaseerd op de Microsoft Exchange e-mail server. OnePoint Messenger brengt de totale kosten voor berichtdiensten drastisch omlaag door zowel spraak, fax als e-mail berichten in een enkel systeem op te slaan (Exchange), in een enkele directory (Active Directory) met één beheersinterface (MMC). Daarmee levert OnePoint altijd, overal en op alle manieren toegang tot berichten, of dat nu via PC, telefoon of webbrowser is.
Over Mitel
Het Canadese telecommunicatiebedrijf Mitel richt zich sinds de oprichting in 1973 op de integratie van informatietechnologie en telecommunicatie (CTI). Het bedrijf telt ruim 6.000 medewerkers en heeft een Europees hoofdkantoor in Wales (UK). Mitel Telecom ontwikkelt en levert telefooncentrales, systemen voor de integratie van computer en telefonie,complete call centers en apparatuur voor gecombineerde spraak- en datalijnen op basis van ATM. Al vanaf 1993 richt Mitel zich op het 'openbreken' van proprietary telefonietoepassingen zodat die kunnen worden gecombineerd met open, gedistribueerde computersystemen. Het bedrijf behoort inmiddels tot één van de belangrijkste aanbieders op de internationale CTI-markt.

Meer informatie over Mitel Telecom is te vinden op Internetpagina www.mitel.com.

Noot voor redacties