Rectificatie politiebericht Utrecht-Binnensticht

Datum nieuwsfeit: 05-07-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-07-2000
Rectificatie persbericht district Binnensticht d.d. 5 juli
Rectificatie: Autos botsen frontaal ( 5 juli 2000)

ZEIST Op dinsdagavond vond er omstreeks 10.00 uur op de Driebergseweg een frontale aanrijding tussen twee auto's plaats. Vermoedelijk doordat een 55-jarige automobilist uit Zeist op de verkeerde weghelft terecht kwam, botste hij frontaal op een 23-jarige automobiliste uit Driebergen/Rijsenburg.

De 55-jarige man en zijn 67-jarige passagier uit Zeist, liepen vermoedelijk doordat zij de autogordel niet droegen hoofdletsel op. Beide bestuurders en de 67-jarige man zijn per ambulance naar het Lorentz ziekenhuis vervoerd. De 55-jarige man is na behandeling aangehouden. Hij blies op het bureau 565 ug/l. (1,3 promille). Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

De 55-jarige man is in het ziekenhuis opgenomen. De 23-jarige automobiliste mocht na behandeling naar huis. Dankzij haar gordel bleef het letsel beperkt tot veel blauwe plekken, kneuzingen en enige hechtingen in haar hoofd en knie. De Regionale Verkeersdienst stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

(In het persbericht van 5 juli werd gemeld dat de 23-jarige een man was en bij de 55-jarige in de auto zat. Dit was NIET het geval: Zij was de tegenligger die werd aangereden)