Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.50 uur
Beroving

ZEIST Dinsdagmorgen werd een vrouw uit Austerlitz beroofd van haar handtas. Omstreeks twaalf uur parkeerde de vrouw haar auto op een parkeerplaats aan de laan van Vollenhove. Toen zij naar de ingang van de flat liep trokken twee jongens plotseling aan haar handtas. De vrouw kon haar tas niet meer vasthouden en de daders renden hard weg.

Snelheidscontrole

ZEIST Op de Oranje Nassaulaan werd dinsdagmiddag gecontroleerd op snelheid. Tussen negen en tien uur passeerden 345 voertuigen de controle. Voor 19 bestuurders werd een proces-verbaal uitgeschreven voor te hard rijden. Op de Oranje Nassaulaan geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 84 km/u. Verder werden zes bestuurders direct staande gehouden voor onder andere het niet dragen van de autogordel, verlopen APK en een verlopen rijbewijs.

Later op de dag werd tussen elf en twaalf een tweede controle gehouden. Toen passeerden 529 voertuigen de controlepost. 22 bestuurders werden bekeurd voor het overschrijden van de maximum snelheid. Eén bestuurder reed met 75 km/u langs de controle.

Uitslaande brand woning

ZEIST Brak er in een flatgebouw op de 8e verdieping aan de Laan van Vollenhove in een woning gisteravond kort na half elf brand uit. Het bleek te gaan om een uitslaande brand. In de woning waren de bewoners niet aanwezig. Gezien de brand en de daarmee gepaard gaande rookontwikkeling en bluswerkzaamheden werd besloten om de naastgelegen en de boven- en onderliggende woningen te ontruimen. Aan vier kinderen werd ter geruststelling beren uitgereikt.

De brandweer had de brand vrij snel onder controle, waarna de bewoners van de ontruimde woningen konden terugkeren. De schade door de brand is nog niet vastgesteld. Naar de oorzaak van het ontstaan van de brand wordt een nader onderzoek ingesteld. Stichting Salvage nam de eerste maatregelen.

Autos botsen frontaal

ZEIST Gisteravond tegen tien uur ontstond op de Driebergseweg een frontale aanrijding tussen twee automobilisten. Vermoedelijk kwam een 55-jarige automobilist uit Zeist op de verkeerde weghelft en botste frontaal tegen een 67-jarige automobilist ook uit Zeist.

De 55-jarige man en een 23-jarige man uit Driebergen/Rijsenburg die bij de man uit Zeist in de auto zat, liepen hoofdletsel op, kennelijk omdat zij de gordel niet droegen. Na onderzoek in het ziekenhuis werd van de 55-jarige man op het bureau een ademanalyse afgenomen in verband met alcoholgebruik. De uitslag bedroeg ruim 1,3 promille. De Regionale Verkeersdienst onderzoekt nader de toedracht van het ongeval.