Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 05-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 5-07-2000 1ePersbericht5juli2000

Politieberichten

Eindhoven: Politieman aangehouden
Dinsdagmorgen is in Eindhoven een 51-jarige inspecteur van de politie Brabant Zuid Oost door de Rijksrecherche aangehouden. De man wordt verdacht tijdens zijn diensttijd valsheid in geschriften te hebben gepleegd. De politieman, die al sinds december 1999 geschorst was, is door de Rijksrecherche inverzekering gesteld.

Eindhoven: Alcohol
Dinsdagavond om 22.50 uur is op de Estafettelaan een 28- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. De man blies 2,30 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 13 uur en een proces-verbaal.
Helmond: Inbraak in woning
Dinsdagmiddag tussen 14.00 uur en 18.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Caroluslaan. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een achterraam. Uit de woning zijn sieraden, Cds, sigaretten, een videocamera en een fototoestel gestolen.
Budel: Verkeerscontrole
Dinsdagavond is op de Meemortel een verkeerscontrole gehouden. 5 automobilisten kregen een proces-verbaal voor het niet dragen van de autogordel.

Best: Diefstal auto
Dinsdag tussen 13.30 uur en 21.00 uur is er vanaf de Boterhoek een zwarte personenauto, Opel Corsa gekentekend DH-VP-48, gestolen.
Westerhoven: Inbraak in bungalow
Dinsdagavond tussen 20.00 uur en 23.45 uur is er ingebroken in een bungalow aan de Kemper-vennendreef. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een raam. Uit de woning zijn drie fotocameras, een filmcamera en een paar honderd gulden verdwenen.
Gemert: Inbreker overlopen
Woensdagmorgen omstreeks 2.20 uur werd een inbreker in een woning aan de Prins Bernhardlaan overlopen. De 56- jarige bewoonster die naar beneden liep zag een haar onbekende man de woning uit rennen. Uit de woning zijn sieraden weggenomen. Onbekend hoe de man de woning binnendrong.

Eersel: Vernieling
Woensdagmorgen om 3.00 uur zijn op de Markt twee mannen, 18 en 21 jaar, uit Eersel aange-houden. Kort daarvoor hadden zij een toiletwagen op het kermisterrein vernield. Tegen de verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Someren: Inbraak in bedrijf
Omstreeks 5.25 uur ging het alarm van een bedrijf aan de Laan ter Roode af. Bij controle bleek er te zijn ingebroken. Een ruit van het kantoor werd vernield. Uit het pand is een kluisje ont-vreemd.
Helmond: Steunfraude
Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 59- jarige vrouw uit Helmond. De fraude is gepleegd in de gemeente Helmond in de periode van 30 oktober 1992 tot en met 29 april 2000. De gemeentelij-ke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van fl. 57.239,05 benadeeld. Het bedrag zal wor-den teruggevorderd. De vrouw heeft verzuimd inlichtingen te verstrekken over haar vermogen terwijl zij een uitkering genoor van de Dienst Algemeen Welzijn. Hierdoor heeft zij ten onrechte teveel aan uitkering ontvangen.
Bakel: Alcohol
Woensdagmorgen om 0.23 uur is op de Aarle-Rixtelseweg een 33- jarige automobilist uit Hel-mond aangehouden. Hij bleek gedronken te hebben. De man weigerde zijn medewerking aan het onderzoek. Hij kreeg een rijverbod van 24 uur en een proces-verbaal.

Gemert: Diefstal auto
Tussen dinsdagavond 22.00 uur en woensdagmorgen 5.00 uur is er vanaf het Heijtsveld een rode personenauto, Opel Vectra, met het kenteken HF-SJ-39, gestolen.