UniXS Solutions integreert vast en mobiel internet

Tel. 0800 82 67 58 47
Fax (020) 305 59 46
(d.goos@vansluis.nl)

Nieuw bedrijf bouwt mobiel internet platform voor de zakelijke markt.
UniXS Solutions integreert vast en mobiel internet

AMSTERDAM, 5 juli 2000 - Vandaag is UniXS Solutions NV van start gegaan. De mobiele Application Service Provider (ASP), richt zich op het bouwen en beheren van een mobiel internet platform voor de zakelijke markt. Dit platform zal de functionaliteit bieden voor de uitwisseling, integratie en synchronisatie van informatie voor werknemers en klanten van bedrijven vanaf elke plek en onafhankelijk van de gebruikte apparatuur. Het bedrijf is opgericht door dr. ir. Guus Jansen, voorheen directeur Marketing en Business Development bij Telfort.

UniXS - uit te spreken als Uni Access - wil een belangrijke speler worden op het relatief nieuwe gebied van draadloos internet gebruik. Vanaf het vierde kwartaal van dit jaar zal UniXS stapsgewijs een eigen platform lanceren waarmee werknemers en klanten van bedrijven via hun WAP-telefoon, Personal Digital Assistant (PDA) of laptop op elke plaats en op elk moment toegang kunnen krijgen tot hun e-mail, agenda, het bedrijfsintranet en bedrijfspecifieke toepassingen.
"De vaste bedrijfsplek wordt steeds meer ingeruild voor werken bij de klant, thuis of onderweg. Hierdoor groeit de vraag naar mobiele toegang tot bedrijfssystemen, het internet en het intranet van het bedrijf. UniXS biedt professionals de mogelijkheid om hun productiviteit en flexibiliteit enorm te verhogen", zegt oprichter en CEO Guus Jansen.

De komende maanden zal de nadruk vooral liggen op advisering en implementatie. "Met de specifieke expertise die UniXS nu met de bouw van het platform ontwikkelt, zullen we bedrijven adviseren over hun mobiele internetstrategie en hen ondersteunen hun website geschikt te maken voor WAP-diensten."

Het platform van UniXS draagt zorg voor de browsing functionaliteit en voor de integratie en synchronisatie van informatie met het bestaande bedrijfsnetwerk. De content blijft opgeslagen bij de bedrijven zelf. UniXS richt zich als mobiele Applications Service Provider in eerste instantie op grote en middelgrote ondernemingen voor wie de niet-locatiegebonden beschikbaarheid van (digitale) informatie van groot belang is.

UniXS wil zich positioneren als een onafhankelijke schakel tussen bedrijfssystemen en mobiele operators. "Daarbij leveren we op een universele manier toegang, onafhankelijk van netwerken en type terminals."

Guus Jansen, met meer dan zeventien jaar ervaring in telecom, consultancy, onderzoek en management, ziet een rooskleurige toekomst voor mobiel internet en intranet. "De behoefte aan mobiele informatievoorziening zal de komende jaren alleen maar toenemen. Bestanden, e-mail, agenda's en informatiediensten zullen steeds minder locatiegebonden zijn. Ik zie daarom ook een unieke kans voor UniXS, dat als onafhankelijk bedrijf een rol wil gaan spelen in het beschikbaar stellen van deze informatie. UniXs zal niet alleen Web-to-WAP diensten introduceren, maar tevens een volledige integratie van vast en draadloos internet aanbieden via haar platform." ABN Amro Bank Corporate Investments onderschrijft de positieve toekomstverwachting. Als leading investor met een risicodragende kapitaalverschaffing van NLG 9.2 miljoen spreekt de bank zijn vertrouwen uit in het nieuwe high-tech bedrijf.

UniXS Solutions NV

Voor meer informatie: