Fraude-experts benoemd op eerste forensische leerstoelen

Datum nieuwsfeit: 05-07-2000
Ernst & Young

Accountants
E&Y-ers bekleden eerste Nederlandse leerstoelen Forensische wetenschappen

Integriteitsvraagstukken krijgen steeds meer aandacht in het Nederlandse en internationale bedrijfsleven. Dat is geen vrijblijvende zaak, want bijvoorbeeld door declaratiefraude van medewerkers lopen bedrijven jaarlijks miljoenen guldens schade op. Ook overheids- en werkgeversorganisaties buigen zich in toenemende mate over de mogelijkheden om gedragscodes op te stellen voor het beleid van bedrijven op gebieden als milieu, corruptie en sociale zaken. Een nieuwe stap in de onderkenning van het belang en de eigen plek van integriteitsvraagstukken wordt nu gezet door de wetenschappelijke wereld. In het komende universitaire jaar treden directeur mr dr C. Schaap en senior medewerker dr A.B. Hoogen-boom van Ernst & Young Forensic Services, samen met mr M. Pheiffer RA van de FIOD, aan als de eerste Nederlandse hoogleraren op het gebied van forensische wetenschappen. De Universiteit Leiden en Universiteit Nyenrode maakten vandaag hun benoeming bekend.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met dr Cees Schaap van Ernst & Young Forensic Services, tel. 070 33 999 33