ISOC Flanders nieuw overleg- en actieplatform voor internet

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000

---

Onderwerp: ISOC Flanders: nieuw overleg- en actieplatform voor Internet Auteur: Rianne ten Veen
E-mail: (riannetv@xs4all.be)
Bedrijf: ISOC Flanders in oprichting
Adres: Ajuinlei 15 P
Plaats: Gent
Tel.: 09-223 56 72
Fax:

ISOC Flanders is een nieuw initiatief op internetgebied. ISOC Flanders,, is een chapter in oprichting van de internationale Internet Society (ISOC, ). De missie van ISOC luidt 'het verzekeren van de gunstige, open evolutie van het wereldomspannend internet en zijn gerelateerde technologikn door richtinggevend te zijn in standaarden, discussiepunten, en onderwijs'.

In de lijn van deze missie heeft ISOC Flanders de intentie om als onafhankelijk platform te fungeren voor de verspreiding van kennis van en over het internet met aandacht voor de Vlaamse en (inter)nationale context. In dit kader wordt momenteel gewerkt aan een overzicht van het internetlandschap in Vlaanderen.

Het is de bedoeling van ISOC Flanders om via commissiewerking en expertgroepen uiteenlopende thema's betreffende het internet aan te snijden, zoals censuur, interconnectietarieven, e-business, universele dienstverlening, computercriminaliteit en andere thema's al naar gelang de actualiteit en de interesse van de participanten.

In eerste instantie zal de aandacht met name uitgaan naar KMO's en het onderwijs. Op deze gebieden zijn er in Vlaanderen zoveel ontwikkelingsmogelijkheden en onaangesproken talenten aanwezig. Bovendien liggen deze plannen in lijn met wat onder andere de Europese Commissie en Minister Daems zeggen dat "we nu moeten zorgen dat straks iedereen mee kan in de informatiemaatschappij". Concrete ideeen zijn vooralsnog: 'internet open deur dagen', 'KMO ontmoet eKMO' en een scholieren web-strijd.

Initiatiefnemers van ISOC Flanders zijn Christophe Van Vaerenbergh, in het dagelijks leven stafmedewerker in het Kabinet van de Minister van Justitie, en Rianne ten Veen, e-business consultant bij PricewaterhouseCoopers.

Voor meer informatie kan u reeds onze website bezoeken op de volgende URL: .

---