Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel, 09.25 uur
Gewapende overval

OUDEWATER Op woensdag, omstreeks 17.15 uur, kwam een man een winkel binnen aan de Korte Havenstraat. Op dat moment bevonden zich twee personeelsleden in de zaak.

De man keek aanvankelijk wat rond. Plotseling trok de man een vuurwapen en bedreigde één van de personeelsleden. Dit personeelslid werd gedwongen geld af te geven. De man heeft vervolgens de winkel verlaten.

Signalement van de verdachte: Man, Noord Afrikaans uiterlijk, 25-40 jaar, 180 185 cm. Hij droeg een zwarte lederen jas, een beige broek en een petje. Opvallend was dat zijn linkeronderarm in het gips zat.

De politie roept mogelijke getuigen op die op woensdagmiddag op de Korte Havenstraat iets is opgevallen of die andere informatie kunnen geven betreffende de verdachte. Zij kunnen bellen met politiebureau Woerden: tel. 0348-488 488.

Dodelijk ongeval op de A12

WOERDEN Op woensdag, omstreeks 18.50 uur reed een 85-jarige vrouw uit Leiden met haar auto over de A12 in de richting van Den Haag. Op dat moment was het erg druk op de A12, er was enige filevorming en de matrixborden gaven een snelheid aan van 70 km/h.

Een buschauffeur, 45 jaar oud en afkomstig uit Ridderkerk, die voor de vrouw reed, zag dat er op ongeveer 500 meter voor de afslag Woerden een file aan het ontstaan was, liet het gas los en remde enigszins af. Plotseling voelde hij een schok en hoorde een harde klap. De vrouw bleek achter op de bus te zijn gereden en vervolgens tegen de vangrail te zijn gebotst. Getuigen verklaarden dat zij geen remlichten van de auto van de vrouw hadden gezien.

De vrouw raakte door de aanrijding zwaargewond en overleed korte tijd later.

Door de Regionale Verkeersdienst is een onderzoek naar de aanrijding ingesteld.

Verkeerscontroles

MONTFOORT / HARMELEN Op woensdag hield de politie weer op meerdere plaatsen verkeerscontroles.

Tussen 14.00 uur en 15.00 uur werd er op snelheid gecontroleerd op de M.A. Reinaldaweg in Montfoort. Van de 455 gecontroleerde voertuigen hielden er zich 399 aan de toegestane snelheid van 80 km/h. 454 voertuigen reden er zachter dan 110 km/h.

Omstreeks 15.45 uur werd er op de Leidsestraatweg in Harmelen gecontroleerd op het dragen van de autogordel. 7 bestuurders kregen hier een bekeuring.