IDC: BroadVision nummer 1 in markt voor e-commerce-software

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000
IDC: BroadVision nummer één in de markt voor e-commerce-software

BroadVision presteert beter op het gebied van winst, orderacquisitie en planning van productontwikkeling
Huizen, 6 juli 2000 - Het marktonderzoeksbureau International Data Corporation (IDC) heeft onlangs vastgesteld dat BroadVision wereldmarktleider is op het gebied van e?commerce software-applicaties. Uit door IDC verzamelde winstgegevens over 1999 blijkt dat BroadVision nummer één is van 250 wereldwijde softwareleveranciers die opereren in de markt voor e?commerce software-applicaties. BroadVision's omzet op dit terrein groeide van $36 miljoen in 1998 naar $81 miljoen in 1999, een ruime verdubbeling. Hierdoor klimt BroadVision op van de tweede plaats, die de onderneming op de vorige ranglijst bezette, naar de koppositie. Sun/Netscape, de marktleider uit het vorige rapport verdween uit de top zes, die verder wordt gevormd door Oracle, Open Market, Vignette, IBM en SAP.
IDC schrijft het succes van BroadVision toe aan haar sterke combinatie van goed werkende technologieën. "BroadVision heeft een fantastisch jaar achter de rug op de markt voor e?commerce software-applicaties, dankzij de kracht van haar op Internet gebaseerde verkoop- en marketingproducten evenals haar expertise in technologie voor de personalisatie van Internet-content," aldus Albert Pang, e?commerce software research manager van IDC en auteur van het rapport 'eCommerce Software Applications Market Forecast and Analysis,
2000-2004.' Pang: "Met een indrukwekkend bestand van 538 klanten eind 1999 en een continue drive naar verbetering en vooruitgang op het gebied van business?to?consumer en business-to-business applicaties en het geschikt maken ervan voor draadloze technologie toont Broadvision haar sterke momentum."

Vier segmenten
IDC heeft berekend dat de wereldwijde markt e-commerce-applicaties in 1999 een omzet had van $ 1,8 miljard, een toename van 305 procent ten opzichte van $ 444 miljoen in 1998. Als marktleider verkocht BroadVision meer software dan de andere bedrijven die opereren in de vier marktsegmenten voor e?commerce-applicaties: verkoop en marketing, inkoop, ordermanagement, en klantenservice en -ondersteuning.

"Wij zijn er trots op dat we nu de nummer één zijn op het gebied van e-commerce-applicaties," aldus Dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "Onze winnende positie is te danken aan de recordverkoop van ons One-To-One-applicatiepakket, dat toepassingen bevat voor Internet en draadloze technologie. Bedrijven die met BroadVision werken realiseren meetbare voordelen en kunnen effectief concurreren in het nieuwe tijdperk van e-relaties."

Over BroadVision
BroadVision Inc., opgericht in 1993, is marktleider in het leveren van oplossingen op het gebied van One-To-One Relationship Management voor de 'Extended Enterprise'. De One-To-One internet toepassingen van BroadVision stellen organisaties in staat om marketing communicatie, transacties, producten, diensten en ondersteuning te personaliseren en te koppelen aan de individuele behoeften van werknemers, partners en klanten. BroadVision One?To-One toepassingen ondersteunen 'mission critical ' zakelijk gebruik en zijn voorzien van een robuuste en schaalbare architectuur. Tevens ondersteunen zij beveiligde transacties en zeer snelle verwerking van handelingen zoals heden ten dage vereist wordt in het electronisch zaken doen. De BroadVision oplossingen voor Relationship Management omvatten zowel produkten als diensten van BroadVision en haar wereldwijde netwerk van partners. Meer informatie over BroadVision kunt u vinden op: www.broadvision.com/.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wteijema@broadvision.com)
of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Judy van Kamperdijk,
tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (judyvk@monogram.nl)