Mitsubishi stopt met DTCC

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000
Carros

Mitsubishi stopt met DTCC

Importeur blikt tevreden terug op vier succesvolle seizoenen

(06 juli 2000)

Hoofddorp, 6 juli 2000 - Mitsubishi zal volgend jaar niet meer aan de start van het Libertel Dutch Touring Car Championship (DTCC) verschijnen. Na vier succesvolle jaren in de koningskiasse van de nationale autosport stopt importeur Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN) met de racerij. Belangrijkste reden voor dit besluit is het uitblijven van de eerder aangekondigde tweeliter motor voor de Mitsubishi Carisma en de veranderde prioriteiten in de marketingactiviteiten van Mitsubishi. De bekendmaking komt op een moment dat de beide raceteams van Mitsubishi volop in de belangstelling staan en zich op sportief gebied kunnen meten met de top in het kampioenschap.

Boudewijn Finson, President van MMSN: "Wij maken de beslissing zo vroeg in het seizoen bekend om Cavallino, maar ook onze rijders en de partners in het team, de gelegenheid te geven nieuwe plannen voor 2001 te maken. Wij zelf kunnen terugkijken op vier succesvolle jaren in de koningsklasse van de nationale autosport. Wij hebben sinds 1996 veel in de belangstelling gestaan en dat heeft zeker bijgedragen aan de bekendheid en het imago van ons model Carisma en ons unieke GDI-concept Immers we hebben laten zien dat de direct ingespoten benzinemotor behalve zuinig ook heel sportief kan zijn. Onze vele activiteiten op het Circuit Park Zandvoort hebben daarnaast ongetwijfeld bijgedragen aan een positief imago van het merk Mitsubishi in Nederland, niet in de laatste plaats vanwege de perfecte uitstraling van ons team, gerund door Cavallino Engineering."

Andere Prioriteiten
De ontwikkeling van het productgamma dwingt MMSN andere prioriteiten te stellen bij de verdeling van het marketingbudget. Zo gaat men bijvoorbeeld meer investeren in de promotie van de uitgebreide serie terreinwagens. "Laat echter één ding duidelijk zijn: wij stoppen niet met autosport omdat wij ontevreden zijn; onze prioriteiten liggen vanaf volgend jaar gewoonweg anders. Bovendien moeten we vanwege de financiële situatie van ons moederbedrijf méér dan ooit keuzes maken.
Ambassadeurs
Afsluitend merkt Finson op: Wij zijn zeer veel dank verschuldigd aan de coureurs Allard Kalif, Tim Coronel, Sandra van der Sloot en Paul van Splunteren voor het werk dat zij de afgelopen jaren voor ons merk hebben gedaan. Samen met Peter van Erp hebben zij op een fantastische wijze het ambassadeurschap van ons merk op zich genomen. Zonder hun inzet konden we nu niet terugblikken op vier fantastische jaren autosport!"