Rolls-Royce gunt EDS order voor $ 2,2 miljard

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000

EDS INTERNATIONAL BV

Rolls-Royce gunt EDS order voor $ 2,2 miljard

Nieuwe overeenkomst met EDS omvat E-Business en Supply Chain Management consultancy.

DERBY, Verenigd Koninkrijk en PLANO, Texas, 6 juli 2000. Rolls-Royce plc en EDS (NYSE; EDS) hebben vandaag bekend gemaakt dat zij hun samenwerking op het gebied van technologie, diensten en consultancy verder zullen uitbreiden. Rolls-Royce heeft EDS daartoe een nieuw IT contract ter waarde van $ 2,2 miljard gegund. EDS zal het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde Power Systems een breed spectrum aan IT- diensten en -oplossingen leveren, waaronder e-business, consultancy en supply chain management.

De nieuwe overeenkomst, die tot 2012 loopt, bouwt voort op en komt in de plaats van het contract dat oorspronkelijk in 1996 met de lucht- en ruimtevaart afdeling van Rolls- Royce werd getekend. Die overeenkomst werd later uitgebreid om de industriële activiteiten van de onderneming in Indianapolis te ondersteunen.

.Toen wij ons in 1966 voor het eerst tot EDS wendden, zochten wij een partner die met ons zou samenwerken aan een breed opgezet verbeterprogramma. EDS had als enige de ervaring en middelen om de IT-infrastructuur waarop ons hele bedrijf was gebaseerd te moderniseren. Dit leverde ons $ 1,5 miljard aan reëel, meetbaar zakelijk voordeel op., verklaarde Sir Ralph Robins, president directeur en CEO van Rolls-Royce. .Sinds die tijd is EDS onze strategische partner bij de ontwikkeling van een werkelijk wereldomspannende, geïntegreerde onderneming..

.Wij zijn er trots op als partner betrokken te zijn bij het succes van Rolls-Royce in de wereld,. zei Jeff Heller, President en Chief Operating Officer van EDS. .Samen hebben wij laten zien dat informatietechnologie een sterk concurrentievoordeel kan opleveren.

.Value for money en dienstverlening staan centraal in het leveren van de technologie en consultancy op het gebied van e-business en supply chain management, waar Rolls-Royce het komend decennium nodig heeft., zei Chris Hole, Directeur Inkoop van Rolls-Royce.

.De vandaag gesloten overeenkomst is een bewijs van de ambitie van Rolls-Royce om topkwaliteit producten te leveren en aan de ambitie van EDS om topkwaliteit diensten te leveren en de klanttevredenheid voortdurend te vergroten,. zei John Meyer, President, EDS Europa, Midden-Oosten en Afrika. .Dit is een van de meest succesvolle outsourcingscontracten ter wereld. Nu al heeft het meetbare voordelen opgeleverd en het heeft de IT-infrastructuur van Rolls-Royce volledig gemoderniseerd. In de toekomst worden een nog hogere .value for money. verwacht, waarbij de infrastructuurkosten zullen dalen en groei en expansie worden ondersteund..

In de eerste fase van de nieuwe overeenkomst zal de focus onder meer liggen op het gebied van business integratie. Hieronder vallen onder andere projecten als het ontwikkelen e-business oplossingen zoals portals voor supply chain, samenwerking op het gebied van ontwerp en informatievoorziening.

EDS levert reeds exclusief diensten aan Rolls-Royce in het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika. Bovendien is EDS verantwoordelijk voor de IT infrastructuur, netwerk, systemen en toepassingen en ondersteuning van de eindgebruikers van Rolls-Royce.

Rolls-Royce plc is wereldwijd leidend in lucht- en ruimtevaart, defensie, scheepvaart en energie. Met haar turbinetechnologie beschikt Rolls-Royce over een breed productassortiment. Wereldwijd zijn momenteel 55.000 motoren in gebruik in meer dan 150 landen. Tot haar klanten behoren ruim 500 luchtvaartmaatschappijen, 2400 ondernemingen en nutsbedrijven en de strijdkrachten van 160 landen.

EDS is wereldwijd al meer dan 35 jaar een toonaangevend IT-dienstverlener. Het bedrijf is actief op het gebied van management consultancy, electronic commerce, business process management en systeembeheer en .ontwikkeling. EDS stelt zich ten doel om klanten te helpen bij het inzetten van informatietechnologie ter verbetering van hun concurrentiepositie in de digitale economie. IN 1999 realiseerde EDS een omzet van $ 18,5 miljard. De aandelen van de onderneming worden verhandeld aan de Effectenbeurs van New York (NYSE.EDS) en de Londense Effectenbeurs. Voor verdere informatie over de visie van EDS kunt u EDS bezoeken onder eds.com.

06 jul 00 15:00

NewsRelease