Friese Ecologische Zuivel volledig naar Friesland Coberco

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000
Friesland Coberco Dairy Foods

6 juli 2000

Gesprekken over aankoop resterende aandelen

Friese Ecologische Zuivel volledig naar Friesland Coberco
Friesland Coberco Dairy Foods voert met de overige twee aandeelhouders Brouwer Beheer BV en Van Tweel Beheer BV onderhandelingen over de overname van de resterende aandelen in Friese Ecologische Zuivel BV in Drachten.

Friesland Coberco beschikt momenteel over 33 procent van de aandelen in Friese Ecologische Zuivel. Friesche Vlag, een werkmaatschappij van Friesland Coberco, verzorgt al de marketing, verkoop en distributie van de biologische zuivelproducten onder de naam Friesche Vlag NatuurBest. De fabriek in Drachten is geopend in oktober 1998. Momenteel werken er 18 personen.

De belangstelling voor biologische producten van zowel consumenten als supermarkten blijft toenemen. Voor de verdere ontwikkeling van Friese Ecologische Zuivel is het van belang dat volledig gebruik gemaakt kan worden van de synergiemogelijkheden die er binnen Friesland Coberco zijn op het gebied van management, productie, logistiek, marketing en verkoop.

De verwachting is dat op korte termijn overeenstemming tussen de drie betrokken partijen wordt bereikt. De Sociaal Economische Raad (SER) en de Ondernemingsraad zijn inmiddels over de overnameplannen geïnformeerd.