Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 6-07-2000 2e persbericht 6 juli 2000

Berichten uit de regio

Helmond: Diefstal auto
Van de Twentehof is in de nacht van woensdag op donderdag een zwarte Opel Vectra, kenteken LJ-BL-25, gestolen.

Gemert: Snelheidscontrole
Aan de Vondellaan zijn donderdag tussen 9.20 en 10.50 uur 595 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 66 voorbijgangers overschreden de toegestane 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 70 km per uur.

Bakel: Snelheidscontrole
Aan de Auerschootseweg zijn van 12.25 tot 13.10 uur 257 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 26 voorbijgangers reden boven de toegestane snelheid. De Hoogst gemeten snelheid was 80 km per uur.
Lieshout / Beek en Donk: Snelheid
Aan de Herendijk heeft de politie donderdagmiddag rond 13.20 uur een 28-jarige man uit Beek en Donk gevraagd zijn rijbewijs in te leveren. De verdachte reed vanaf de Molenheide richting Beek en Donk met snelheden boven 140 km per uur. De aanwezige politie stopte hem toen hij een aantal fietsers met deze hoge snelheid passeerde op de Herendijk. Er is proces verbaal opgemaakt.

Veldhoven: Diefstal uit bedrijf
Aan de Run is in de nacht van woensdag op donderdag bij een inbraak voor ongeveer fl. 40.000,- aan computerapparatuur verdwenen. Aan de achterzijde van het pand werd een raam vernield en de computers weggenomen.

Geldrop: Fietstas weg
Van een fiets van een 66-jarige Geldropse is donderdag rond 12.15 uur de fietstas verdwenen. Nadat ze vanuit de Langstraat naar huis fietste merkte zij dat haar tas weg was. Ze mist haar portemonnee met pasjes en fl. 65,- en een set afzuigfilters.

Asten: Diefstal auto
Van de Floralaan is in de nacht van woensdag op donderdag een witte Volvo 440, kenteken DF-NB-42, gestolen.

Best: Snelheidscontrole
Aan de Willem de Zwijgerweg zijn donderdag tussen 10.00 en 11.45 uur 14 van de 278 passerende voertuigen bekeurd. De toegestane 50 km werd met maximaal 32 km overschreden.

Steensel: Tapijten
Donderdagmorgen is uit de woning aan het Hoogeind een portemonnee verdwenen. De bewoonster kreeg een tapijtenverkoper aan de deur en liet hem binnen. De waren stonden haar aan, dus wilde zij twee tapijten kopen. Zij ging even met de man naar de bank om wat geld te pinnen. Haar portemonnee liet zij in haar woning achter. De achterdeur was niet op slot. Toen zij na de koop terugkwam bleek de portemonnee weg. Even later, rond 10.30 uur stond een man met tapijten aan de achterdeur van een woning in de Weverstraat. De bewoonster schrok van de komst van deze man en ging naar een woning van bekenden. Bij terugkomst merkte zij dat haar portemonnee met fl. 150,- uit de woning was verdwenen.