AND: Overnamebesprekingen met Distefora beëindigd

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000
Rotterdam, July 6, 2000

AND deelt mee dat de besprekingen met Distefora over hun voorgenomen bod zoals aange-kondigd op 22 mei 2000 zijn beëindigd.

Vanaf het begin heeft het bestuur van AND aangegeven dat de potentiële waarde van AND hoger is dan de huidige marktwaardering. Een mogelijk samengaan tegen een prijs zoals Distefora die in gedachten had (EUR 2,08 tot EUR 2,40) werd niet gesteund door het bestuur van AND. Distefora bleek niet bereid een hogere prijs te betalen.

AND is de gesprekken met Distefora aangegaan om te onderzoeken of een mogelijk samengaan zo duidelijke synergie voordelen zou kunnen opleveren dat zou worden bijgedragen aan een toekomstige hogere waarde per aandeel en het verbeteren van mogelijkheden voor de werknemers. Partijen zijn het uiteindelijk niet eens geworden.

De directie van AND heeft vertrouwen in haar nieuwe strategie zoals deze is toegelicht in de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders van vorige week. Dit houdt in dat binnen de Divisie AND Data Solutions de strategie is gebaseerd op concentratie van haar kern assets - de drie databases op het gebied van wegen, adressen en vluchtgegevens - en het realiseren van maximale rendementen door enerzijds het op korte termijn licenseren van deze data en op langere termijn het steeds meer aanbieden van diensten. Het laatste geeft aan dat AND steeds meer toegevoegde waarde biedt binnen Internet en Mobiel gerelateerde markten.
Teneinde deze strategie versneld uit te kunnen voeren, continueert AND haar gesprekken met strategische partners.

AND International Publishers nv
Els Versluis