Inhoud Teleac/NOT Radio 5-programma Telescoop

PERSBERICHT TELESCOOP

Uitzending donderdag 6 juli 2000

21.00 - 22.00 uur
Teleac/NOT Radio 5 (1008 AM of in stereo via de kabel)
+ Computers onmisbaar bij ontwerp achtbanen

Het zomerseizoen zorgt traditioneel bij pretparken voor topdrukte. De verschillende parken zorgen voor steeds weer nieuwe en meer spectaculaire attracties. Bij het ontwerp is het gebruik van de computer onmisbaar. Het Nederlandse bedrijf Vekoma, gevestigd in het Limburgse Vlodrop is internationaal gerenommeerd attractiebouwer. Op dit moment biedt Vekoma meer dan 75 binnen- en buitenattracties aan, van standaard achtbaan tot de grootste waterattracties. Hoe gaat het ontwerpen van zulke attracties in zijn werk en welke rol speelt de computer daar in?

+ UMTS veiling van start

Deze week start de veiling van de UTMS veiling, de frequenties voor derde generatie mobiele telefonie. Dankzij UMTS wordt het mogelijk om mobiel te internetten met hoge snelheid. Zo zal beeldtelefonie en het bekijken van videoclips onderweg mogelijk worden. Maar voor die tijd zal eerst GPRS zijn intrede doen. Deze tussenvorm biedt sneller mobiel internet dan op het moment mogelijk is, maar lang niet zo snel als UMTS.

+ Hoe koop ik een computer?

TeleScoop geeft in deze serie adviezen over de aanschaf van een nieuwe computer. Dit maal aandacht voor de monitor en randapparatuur. Welke monitor kan het best gekozen worden, hoe belangrijk zijn de speakers en waar moet op gelet worden bij de aanschaf van een toetsenbord? Dat zijn enkele zaken die de aandacht krijgen in de laatste aflevering van deze serie.

+ Verder in deze uitzending

Uiteraard ook in deze uitzending het laatste nieuws, het virusnieuws met Jan Terpstra en een blik in de meest recente computerbladen.

TELESCOOP IS HET WEKELIJKS MAGAZINE VAN TELEAC/NOT- RADIO OVER COMPUTERS, NIEUWE MEDIA EN
COMMUNICATIE.

Presentatie :