Bewoner AZC Heerenveen bij maquetteproject Samen Werk

Hoofdpagina Cracktate nijs Besluitenlijsten B&W Terug

Heerenveen, 6 juli 2000.

Bewoner AZC Heerenveen betrokken bij maquetteproject Samen Werk

Sinds enige tijd werkt bij het maquetteproject van de stichting Samen Werk de heer Faiz Ruzzok uit Irak, bewoner van het asielzoekerscentrum Heerenveen. Hij heeft een maquette gebouwd van het AZC op een schaal van 1:100 en een interieur van een woonunit op schaal 1:50. Omdat er behoefte was bij het AZC Heerenveen om asielzoekers vrijwillig werkervaring te laten opdoen, hebben zich diverse bewoners van het centrum gemeld voor projecten van de stichting Samen Werk. De stichting voert projecten uit om jongeren, langdurig werklozen en uitkeringsgerechtigden werkervaring te laten opdoen.

De heer Ruzzok heeft enkele maanden intensief aan de schaalmodellen gewerkt. Hij zal de maquettes officieel overhandigen aan de waarnemend directeur van het AZC Peter Bandringa. Dat gebeurt op woensdag 12 juli aanstaande om 11.00 uur in de vergaderzaal van het AZC.

Inmiddels bouwt de heer Ruzzok enthousiast mee aan de maquette Heerenveen anno 1830 die tentoongesteld staat in het museum Willem van Haren.

NB

Noot voor redacties