Benoeming secretaris Nationale Havenraad

6 juli 2000

Persberichten 2000

BENOEMING SECRETARIS NATIONALE HAVENRAAD

Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat heeft de heer J.M. Dekkers benoemd als Algemeen Secretaris van de Nationale Havenraad. De heer Dekkers volgt drs. Th.E. van Vark op, die deze functie sinds 1980 bekleedde en onlangs met pensioen is gegaan. De heer Dekkers treedt per 1 september 2000 in dienst.

Jos Dekkers (49) was werkzaam als director corporate communications bij het Rotterdamse containeroverslagbedrijf ECT. Daarvoor was hij Algemeen Secretaris van de Havenondernemersvereniging SVZ, hoofd sociaal-economisch onderzoek bij het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam en projectleider bij de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.

De hoofdtaak van de Nationale Havenraad is de voorbereiding van het nationaal zeehavenbeleid. Dit vindt plaats middels overleg, afstemming, coördinatie en samenwerking tussen de havenbeheerders, het havenbedrijfsleven en de centrale overheid. De Raad staat onder voorzitterschap van drs. A. van der Hek.