Centraal beheer en Interleasing samen in wagenparkbeheer

Datum nieuwsfeit: 06-07-2000

Hoofddorp, 6 juli 2000

CENTRAAL BEHEER EN INTERLEASING NEDERLAND VORMEN JOINT VENTURE VOOR WAGENPARKBEHEER

Hoofddorp, 6 juli 2000

Achmea dochter Centraal Beheer en Interleasing Nederland, onderdeel van Athlon Groep (autoleasing en verhuur, dealeractiviteiten en autoschadeherstel), hebben besloten een joint venture op te richten om diensten op het gebied van extern wagenparkbeheer (fleetmanagement en leasing) aan te bieden. De joint venture zal onder de naam WagenPlan gaan opereren, Centraal Beheer en Interleasing bezitten ieder 50% van de aandelen.
In WagenPlan zal Centraal Beheer met name het commerciële gezicht vormgeven terwijl Interleasing het operationele deel van het wagenparkbeheer zal uitvoeren.

Centraal Beheer heeft een jarenlange deskundigheid op het gebied van verzekeren van wagenparken. Bij veel klanten van Centraal Beheer bestaat de behoefte tot uitbreiding van geleverde diensten. Interleasing is als niet bankgebonden leasemaatschappij met een bestand van meer dan 25.000 contracten met name actief in en heeft kennis van het operationele beheer van wagenparken.

Voor Centraal Beheer is dit een logisch vervolg op haar dienstverlening waarbij de riskmanagement-gedachte doorgetrokken wordt in wagenparkbeheer.
WagenPlan zal in eerste instantie dan ook aangeboden worden aan bestaande klanten van Centraal Beheer en dan met name aan klanten in de non-profit-sector. Juist in de sector van deze (semi)overheidsbedrijven is er een tendens waarneembaar richting het outsourcen van werkzaamheden. Deze tendens was al langere tijd zichtbaar bij profit-bedrijven. In een later stadium zal WagenPlan haar diensten breed in de markt aanbieden en daarmee in concurrentie treden met andere aanbieders van fleetmanagement en leasing.

De operationele dienstverlening van WagenPlan wordt uitgevoerd door Interleasing, die daarvoor ook gebruik zal maken van haar innovatieve leasesysteem ATLAS. Doordat dit systeem volledig werkt volgens workflowmanagement, modulair opgebouwd is en het vermogen heeft de meest diverse klantafspraken vast te leggen, is een hoge kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd. Door de joint venture kan Interleasing een aantal schaalvoordelen benutten. Bovendien krijgt Interleasing hierdoor indirect een betere toegang tot marktsegmenten die zij van groot strategisch belang acht.

Voor nadere informatie:

Interleasing Nederland B.V.
ir. N.M.P. van den Eijnden
Centraal Beheer B.V.
N. Th. Zurhake
D.C. Harthoorn

Tot de Athlon Groep behoren:

Autoleasing:
Interleasing Nederland, Interleasing Belgium, International Fleetmanagement (B), Interleasing Luxembourg, Hiltermann Lease Service (NL), Sympalease (NL), Vemo (NL), Allease (NL), Zanlease (NL), Autop Lease (F), CB Location (F), Locamat (F), AVAG Leasing (D), Autop Deutschland (D), Unilease (NL, 50%)

Autoverhuur:
AXXI Autoverhuur (NL, 11 vestigingen), Interleasing Rent (B, 3 vestigingen), Hiltermann Rental Service (NL), CC Raule Autovermietung (D, 28 vestigingen), Autop Rent (F, 35 vestigingen), SDL (F, 18 vestigingen)

Dealerbedrijven: