Eerste Trans Holland Triatlon van start

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000

Eerste Trans Holland Triatlon van start
Vrijdag 7 juli om 14.00 uur gaat de eerste trans holland triatlon van start, het is de zwaarste triatlon van Nederland. het eerste onderdeel is 4 kilometer zwemmen in het Bosbad te Amersfoort, het tweede onderdeel 135 Km fietsen van Amersfoort naar Den Helder, daarna 130 KM met de mountainbike over het strand en als afsluiting 100 KM hardlopen van Den Haag naar Amersfoort. Met recht een zware uitdaging. de triatlon kent twee sterke regionale deelnemers, Mik Borsten uit Amersfoort(tweevoudig winnaar van de dubbele triathlon in Lelystad en wereld record houder op de hele triathlon indoor met 7.44.08) en Frank de Groot uit Soest een zeer ervaren
42 jarige triatleet. de wedstrijd is te vergelijken met de eco challenge en zal dus zwaar zijn. Alle sponsoring gaat naar het goede doel de stichting gezond verstand.
Trans Holland Triatlon
Op 7 en 8 Juli gaat de eerste Trans Holland Triatlon van start.

Eerst wordt er in Amersfoort 3,8 KM gezwommen in het Bosbad, de start is om 14.00 uur op vrijdag 7 Juli. Het tweede onderdeel betreft 130 KM racefietsen van Amersfoort naar Den Helder. Het derde onderdeel is 130 KM op de mountainbike naar Den Haag over het strand(een groot gedeelte in het donker). Het afsluitende onderdeel is 100 KM hardlopen van Den Haag naar Amersfoort. De finish is bij Run 2 Day aan de grote haag te Amersfoort. De eerste deelnemer wordt daar zaterdag 8 juli om 10.00 uur verwacht. Het is de langste triatlon in Nederland in 2000.

Het wordt een zeer zware wedstrijd door het vaak zeer zware strand. Het is dan ook een wedstrijd over bijna 400 KM, het is met recht een Nederlandse Eco Challenge te noemen.

De inschrijving is gratis, iedere deelnemer dient wel zelf zijn eigen verzorging te regelen. De deelnemers tot nu toe zijn Mik Borsten en Rob Froonhoff, deze beide triatleten hebben ook de zeer succesvolle Millenniumrun(zie www.ultraned.org) over ruim 200 KM georganiseerd. Deze loop trok veel pers en belangstelling. Beide atleten hebben tientallen hele triatlons en ultralopen op hun naam staan. Er is al belangstelling uit binnen en buitenland voor het evenement van enkele ultra atleten.

Het evenement wordt mede georganiseerd voor een goed doel, iedereen kan het evenement ondersteunen met een bijdrage, alle bijdrage gaan voor 100 % naar de stichting gezond verstand. Dit is een stichting met als doelstelling het dmv sport verlichten van psychisch en of lichamelijk leed(zie ook www.depressieve.nl).

Het is mogelijk deelnemers tegen een vergoeding(voor de stichting) met een logo van een winkel of bedrijf te laten lopen.

Informatie is verkrijgbaar bij Mik Borsten of Rob Froonhoff.

Tel 033-4808482 e-mail (borsten@wxs.nl)