Politiebericht Groningen

Persberichten Regiopolitie Groningen (vrijdagmiddag) Vrijdagmiddag 7 juli 2000

Dagekljikse berichten

Winschoten: auto tegen vangrail A7
Een 27-jarige automobiliste uit Oostwold verklaarde tegenover de politie dat zij rijdende op de A7 bij Winschoten geschrokken was van een medeweggebruiker. Door haar schrikreactie was zij met haar auto tegen de middenvangrail gereden. De vrouw kwam er vanaf zonder letsel. Haar auto werd afgesleept door een bergingsbedrijf.
Sappemeer: ongeval met fietsster
Een 14-jarige fietsster uit Sappemeer wilde in haar woonplaats de Vosholen oversteken. Zij kwam daarbij in botsing met een 31-jarige automobiliste uit Muntendam. Het meisje is met hoofdletsel naar een ziekenhuis in Groningen gebracht.

Groningen: jongen maakt val van 13 meter
Bij dakdekkerswerkzaamheden op een flat aan de Eikenlaan in Groningen is een 18-jarige werknemer over de dakrand gevallen en 13 meter lager terechtgekomen. De jongen afkomstig uit Zuidlaren was met enkele werknemers van het dakdekkersbedrijf dakleer aan het verwijderen op de flat. Toen ze met het laatste stukje dak bezig waren en ze dakleer naar beneden in de container zouden gooien heeft de jongen zijn evenwicht verloren en langs de aangebrachte balustrade naar beneden gevallen. De jongen kwam op het gras terecht en is met vermoedelijke een beenbreuk en hersenschudding opgenomen in het ziekenhuis. De Arbeidsinspectie is gewaarschuwd en zal een onderzoek instellen.
Groningen: vrouw geslagen door drie jongens
Een 46-jarige vrouw die vrijdagochtend rond 07.00 uur op weg was naar haar werk werd op het fietspad bij de Friesestraatweg tegen gehouden door drie jongens. De jongens begonnen te schelden en twee jongens pakten de vrouw vast waarop een van de jongens de vrouw sloeg en haar duwde. De vrouw liep letsel in het gezicht op en een kreeg kapotte bril. Na het voorval liepen de drie jongens weg in de richting van het tunneltje onder de ringweg.

Groningen: man rijdt toch
Op de Spilsluizen zagen agenten een 56-jarige man uit Groningen in een auto rijden. Omdat ze wisten dat het rijbewijs van de man ingevorderd was werd de man die aanvankelijk niet wilde stoppen na een kleine achtervolging aangehouden in de Nieuwe Boteringestraat. De man bekende dat hij niet had mogen rijden en werd na verhoor op vrije voeten gesteld.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 - 5995010