Verslag dag 6 Dutch Junior Open

Website: www.vankeeken.com

Castricum, 7 juli 2000

Biesterbos Groep Dutch Junior Open: Dag 6

Vandaag zijn op de banen van T.C. Bakkum de partijen in de kwartfinales van het Biesterbos Groep Dutch Junior Open gespeeld. De verassing van de dag kwam op naam van Bart de Gier. Het talent uit Wieringerwaard leverde een prachtige prestatie door de als eerste geplaatste Duitser Sebastian Linda te verslaan.

De 17-jarige De Gier had gekozen voor een aanvallend strijdplan. Hij had zijn even oude opponent eerder in het toernooi aan het werk gezien en geconstateerd dat Linda van achteruit moeilijk is te verslaan. De gekozen tactiek leverde direct resultaat op. De Gier liep snel uit naar een 4-1 voorsprong en trok de eerste set met 6-2 naar zich toe. In het tweede bedrijf kreeg Linda meer grip op het spel van De Gier en wist hij het aantal onnodige fouten te beperken. Bij de stand 4-3 voor De Gier forceerde de speler van Jong-Oranje de beslissing. Hij brak de service van de Duitser en serveerde de partij vervolgens professioneel uit. In de halve finale neemt hij het op tegen de Oostenrijker Daniël Kollerer. In een enerverende partij versloeg hij de Kroaat Ivan Cerovic met 7-6, 3-6 en 6-4. De andere halve finale gaat tussen Japanner Atushi Kanyama en de als tweede geplaatste Duitser Alexander Schweitzer. Bij de meisjes maakte de als eerste geplaatste Kaia Kanepi de hoog gespannen verwachtingen waar. Ze versloeg het Belgische talent Elke Clijsters overtuigend met 6-3 en 6-2. In de halve finale neemt ze het op tegen de Duitse Anette Kolb. Kolb speelde tegen de nummer 1 van de wereld tot 14 jaar, Dinara Safina uit Rusland. In de eerste set trok Kolb in de tiebreak aan het langste eind. Het herstel van de Russische in de tweede set mocht er zijn. Safina zette Kolb onder goed druk en won de tweede set met 6-4. In de negende game van de derde set greep Kolb één van de weinige kansen om de service van Safina te breken. Het was voldoende om de partij naar zich toe te trekkken (6-4). In de andere halve finale bindt de als tweede geplaatste Zweedse Sofia Arvidsson de strijd aan met de als vijfde geplaatste Hongaarse Dorrottya Magas.

Morgen kunt u vanaf 11.00 uur zelf getuige zijn van de halve finales. U bent van harte welkom op de Bakkumse Vinkenbaan!

Voor meer informatie: Biesterbos Groep Dutch Junior Open Remko de Beer en Tonny Hendriks Tel. (0251) 65 33 63

Voor meer informatie:

Biesterbos Groep Dutch Junior Open