Politieberichten Hollands Midden

Fax 071-545 93 26
Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 7 juli 2000

Getuigen ongeval met dodelijke afloop gezocht Leiden
De Politie in Leiden is op zoek naar getuigen van een ongeval dat in de nacht van woensdag 21 op donderdag 22 juni heeft plaatsgevonden. Omstreeks 01.30 uur is een 22-jarige man uit Leiden aangetroffen in de berm van het Broekpad ter hoogte van de brandweer en het viaduct van de Gooimeerlaan. De man is met zijn fiets van de weg geraakt en tegen een boom tot stilstand kwam. De man is met zeer ernstig letsel naar het LUMC overgebracht. Op 30 juni is de man aan zijn verwondingen overleden. De juiste toedracht van het ongeval of de oorzaak van het van de weg raken van de man zijn nog niet bekend. De politie is op zoek naar getuigen die inlichtingen kunnen geven over wat er de nacht van 21 op 22 juni is gebeurd. De man droeg een voetbalshirt van Spanje (Rood/blauw/geel) en een donkere trainingsbroek. Hij reed op een donkerblauwe herenfiets. Het is niet bekend uit welke richting de man kwam. De politie zoekt contact met iedereen die de man heeft gezien nadat hij rond 01.00 uur per fiets vertrokken is vanuit de omgeving van het Centraal Station, of getuigen die gezien hebben hoe de man van de weg af tegen de boom is geraakt. Het telefoonnummer van de politie in Leiden is 071-5258300.
Verdachten ernstige mishandeling aangehouden en voorgeleid Nieuwkoop
De politie Rijn- en Aarlanden heeft deze week 4 verdachten voorgeleid bij de officier van justitie. De mannen, een 32-jarige man uit Nieuwkoop, een 25-jarige man uit Zandvoort, een 24-jarige man uit Alphen aan den Rijn en 24-jarige man uit Woerden worden verdacht van diverse ernstige incidenten die hebben plaatsgevonden in de avond van 29 juni. Twee agenten, een 46- jarige man en een 31-jarige vrouw zijn door de mannen aangevallen toen zij probeerden de man uit Nieuwkoop aan te houden. De mannelijke agent liep hierbij rug en hoofdletsel op en moest naar het ziekenhuis worden overgebracht. Ook de vrouwelijke agent is in een levensbedreigende situatie terechtgekomen. De man uit Nieuwkoop heeft zich in woord en daad verzet tegen zijn aanhouding. De andere drie mannen hebben de agenten belemmerd in hun werkzaamheden en de Nieuwkoper ontzet. Hierbij hebben zij de agenten aangevallen, de mannelijke agent is hierbij gevallen en toen tegen lichaam en hoofd geschopt. Hierdoor worden de aangehouden mannen verdacht van poging tot doodslag. Bovendien wordt de man uit Alphen aan den Rijn verdacht van de mishandeling van een 45-jarige man uit Nieuwkoop die met ernstig letsel naar het ziekenhuis moest worden overgebracht. De politie heeft tientallen getuigen gehoord die verklaringen hebben afgelegd. Mede hierdoor konden de verdachten worden aangehouden. De rechter-commissaris heeft de mannen in bewaring gesteld.
Verkeerscontrole Voorhout/Hillegom/Lisse Tijdens een verkeerscontrole in Voorhout Hillegom en Lisse op donderdagmorgen 6 juli zijn van de 55 auto's die passerden er 22 bekeurd wegens rijden door rood en/of rijden zonder gordel.

Controle visserijwet Nieuwerkerk aan den Ijssel In de maand juni heeft de politie van Nieuwerkerk aan den Ijssel diverse controles op de visserijwet uitgevoerd. In totaal zijn in deze periode 20 vissers gecontroleerd op het in orde hebben van hun papieren. Alle papieren bleken inorde te zijn. Gecontroleerd werd oa op de Rottemeren, de Ringvaart, De IJssel, Hennepsloot, etc. In de maanden juli en augustus gaan de controles door.

Bedrijfsongevallen Gouda Gisterenochtend, 6 juli rond 09.00 uur, is aan de Marga Klompestraat een 44-jarige man uit Gouda met zijn benen onder een bouwkeet terechtgekomen. De man was voor de bouwkeet een sleuf aan het graven om de waterleiding aan te kunnen sluiten. Tijdens het graven is de grond weggezakt en kreeg de man de bouwkeet op zijn benen. De man is met een gekneusde knie naar het Groene Hartziekenhuis in Gouda gebracht. Aan de Van Limburg Stirumstraat heeft gisteren, 6 juli om 13.15 uur, eveneens een bedrijfsongeval plaatsgevonden. Hier kreeg een 28-jarige electricien een stroomschok tijdens het weghalen van plafonddelen. Hij is met onbekend letsel door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Verkeersongeval Gouda Aan de Burgemeester Martenssingel is gisterenochtend, 6 juli rond 11.30 uur, een 21-jarige vrouw uit Hoorn met haar fiets ten val gekomen. Op de Burgemeester Martenssingel parkeerde een 31-jarige vrouw uit Gouda haar auto en wilde uitstappen. De fietsster wilde de geparkeerde auto passeren. Juist op dat moment opende de automobiliste het portier van de auto om uit te stappen. De fietsster zag dit te laat een reed tegen het portier aan waardoor zij ten val kwam.

Doorrijden na aanrijding Gouda Een 14-jarige jongen uit Gouda heeft gisterenochtend, 6 juli tussen 10.30 uur en 11.00 uur, een zware hersenschudding opgelopen toen hij met zijn fiets tegen een muur reed, veroorzaakt door een aanrijding met een nog onbekende man op een fiets. De jongen reed samen met een vriend op het fietspad van de Spoorstraat, komende uit de richting van het Albert Plesmanplein en gaande in de richting van het Kleiwegplein. Voor hen reed een wat oudere man en vrouw op de fiets. Plotseling sloeg de man rechtsaf om de Spoorlaan in te rijden. Hierbij werd de jongen geraakt en week hij uit de stoep op. Hij reed hierdoor in volle vaart tegen de tunnelmuur, kwam ten val en verloor het bewustzijn. De man en de vrouw zijn na korte tijd weggereden, zonder hun naam of adres achter te laten. De jongen is met zijn vriend naar het Groene Hartziekenhuis gegaan, waar een zware hersenschudding, een grote zwelling op zijn hoofd en gezicht en zware schaafwonden aan zijn hand en heup werden geconstateerd. De politie is op zoek naar de oudere man en vrouw en vraagt hen of iemand anders die iets van dit ongeval heeft gezien, zich te melden bij de politie in Gouda, telefoon 0182-587777.

Man verdacht van mishandeling aangehouden Gouda Gisterenavond, 6 juli rond 23.00 uur, is een 51-jarige man uit Gouda door de politie aangehouden. De man wordt verdacht van mishandeling van een 65-jarige vrouw uit Gouda. Het bleek dat de man en de vrouw in hun woning aan de Westhaven ruzie hadden gehad en dat de man de vrouw had geslagen. De vrouw viel en is met een gebroken been door de ambulance naar het Groene Hartziekenhuis in Gouda gebracht.

Insluiping Zevenhuizen
Donderdagochtend 6 juli is er een insluiping geweest in een woning aan de Kade. De dader is binnengekomen door de achterdeur en heeft onder andere een portemonee en pasjes meegenomen. De bewoonster heeft aangifte gedaan.
Fietster valt van dijk Moordrecht
Donderdagavond 6 juli omstreeks kwart voor negen is een 37-jarige fietster uit Capelle a/d IJssel van de Schileandse Hoge Zeedijk gevallen door onbekende oorzaak. Zij is met verwondingen aan haar arm naar het IJssellandziekenhuis in Capelle a/d IJssel vervoerd.