Mount Everest website van @Home wint journalistieke prijs

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000
Journalistieke kwaliteit @Home-content krijgt erkenning van vakjury

Mount Everest website van @Home wint prestigieuze prijs voor on line journalistiek

Londen, Amsterdam, 7 juli 2000 - Breedband-internetaanbieder @Home Benelux BV in Amsterdam heeft tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Netmedia European Online Journalism Awards in Londen maar liefst 2 prijzen in ontvangst mogen nemen voor haar on line verslaggeving van de Essent@Home Mount Everest-expeditie. @Home ontving de prijzen in de categorieën "Best innovation in online journalism" en "Best use of mobile connectivity".

De Essent@Home Mount Everest-expeditie wist in mei jongstleden met succes de top van de Mount Everest te bereiken. De gehele expeditie is dagelijks te volgen geweest op www.everest.home.nl met videoverslagen, audio-reportages, dagboeken en achtergronden.

Bij de totstandkoming van de breedband-Website werd onder meer gebruik gemaakt van satellietverbindingen en digitale video- en fotoapparatuur. Hierdoor waren internetgebruikers in Nederland en de rest van de wereld in staat de vorderingen van de Essent@Home-expeditie in tekst, foto en video te volgen en te communiceren met de expeditieleden. Ook de geslaagde toppoging was semi-live via het internet te volgen.

"We zijn erg trots op deze prijs," zegt Marcus Polman, hoofdredacteur bij @Home en eindverantwoordelijk voor de Everest-site. "Internet en in het bijzonder breedbandinternet biedt vele mogelijkheden voor de journalistiek. Door het gebruik van digitale video, audio, Flash-animaties en interactiviteit hebben we voordelen van breedbandinternet willen benutten. De site werd goed bezocht en gewaardeerd. De prijs is een erkenning dat solide en creatieve journalistiek op internet mogelijk is. Het is een stimulans voor volgende projecten."

Naast de prijs in de categorieën "Best innovation in online journalism" en "Best use of mobile connectivity" kreeg @Home, naast gevestigde namen als Time, BBC en Dow Jones, eervolle vermeldingen in de categorieën: "Best news story", "Best feature story" en "Best overall journalism service". In totaal waren er 200 inzendingen uit 16 Europese landen.

De Essent@Home Mount Everest website is nog enkele weken te vinden op www.everest.home.nl. Het volledige verslag van de Netmedia 2000 Online Journalism Awards is te vinden op www.net-media.co.uk

@Home uitgeroepen tot beste kabelinternetservice van Nederland. Het spraakmakende zakenblad Quote heeft in haar zomerspecial over nieuwe technologie, E-Quote, @Home uitgeroepen tot beste kabelinternetservice van Nederland. In een vergelijking tussen de drie grootste kabelinternetaanbieders werden 'de professionele resultaten' van de @Home-dienstverlening geroemd. In hetzelfde artikel werd breedbandinternet via de kabel 'de populairste vorm van breedband' genoemd.

"Uiteraard zijn wij verguld met deze complimenten over onze content en dienstverlening. Het is een kleine kroon op een jaar hard werken," aldus Nils Kijkuit, Vice-President Marketing & Sales van @Home Benelux. "Hiermee leggen we voor ons zelf de kwaliteitslat van onze dienstverlening weer een stukje hoger in ons streven om onze abonnees de best mogelijke internetservice te bieden."

@Home Nederland
@Home Nederland levert snelle en eenvoudig toegankelijke breedband internet diensten in combinatie met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. @Home Nederland maakt daarbij gebruik van haar eigen infrastructuur en van de glasvezel- en coax-infrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke end-to-end netwerkmanagement is @Home aanzienlijk sneller en betrouwbaarder dan conventionele internet providers.
Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare en efficiënte 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. De content wordt ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam in samenwerking met toonaangevende content-leveranciers waaronder het ANP, Beursmedia, Fox News, BBC, SBS6 en Meteoconsult. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace voor een eigen homepage.

Aandeelhouders van @Home Benelux BV zijn Excite@Home in de Verenigde Staten, Intel Corporation, en Energie- en kabelbedrijf Essent. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met NV Nutsbedrijven Maastricht en Essent Kabelcom, en bereikt zodoende ruim 1,5 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 150 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland Web-site: www.home.nl

Voor meer informatie:
@Home Benelux BV
Nils Kijkuit,
V.P., Marketing & Sales
telefoon: 020-88 555 62
(PR@corp.nl.home.com)

Lammers van Toorenburg PR
Klaas Doornbos
telefoon: 030-656 50 70
e-mail: (klaas@lvtpr.nl)

©1999 @Home Benelux BV. @Home, Excite@Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux en het @-ball-logo zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation. Alle andere product- en merknamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.