Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau

Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000
Dit is een authentiek persbericht Bron: Razende Robot Reporter
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-07-2000

Politiebericht Utrecht:, district Heuvelrug, 09.15 uur
Oproep getuigen snelkraak Wijk bij Duurstede

WIJK BIJ DUURSTEDE In de nacht van woensdag 5 op donderdag 6 juli vond bij een bedrijf aan de Zandweg rond 03.00 uur een snelkraak plaats. De dieven reden met een gestolen auto door de ruit van de pui en namen geld weg. Later op de ochtend werd de gestolen auto teruggevonden op de Karolingersweg ter hoogte van de Merelvingerstraat. De auto een zwarte Opel Kadett - bleek op de avond van woensdag 5 juli of in de eerste uren van de nacht van donderdag 6 juli op de Birkastraat gestolen.

De politie is op zoek naar getuigen die op de Karolingersweg ter hoogte van de Merelvingerstraat vanaf woensdagavond iets verdachts hebben gezien of de auto en de bestuurder(s) hebben gezien op de avond of in de nacht. Getuigen of mensen met meer informatie kunnen contact opnemen met de politie in Wijk bij Duurstede, tel. 0343-571544.

Oproep getuigen gewapende overval Doorn

DOORN Gistermiddag 6 juli, is rond 17.00 uur een 19-jarige man uit Doorn het slachtoffer geworden van een gewapende overval. De man fietste over het fietspad ter hoogte van het perceel Leersumsestraatweg 4 waar twee jongens hem opwachten. De fiets van het slachtoffer werd vastgepakt en de man werd gedwongen om af te stappen. Vervolgens krijgt de man een mes op zijn keel en moet zijn portemonnee afgeven. Hij wordt daarna op de grond gegooid en krijgt enkele trappen in zijn maag. Vervolgens verdwijnen de daders.

Signalement: twee jongens van ongeveer 16-19 jaar. De lengte van beiden is ongeveer 1.80 en beiden dragen donkere kleding. De haardracht van beide is kort, de een heeft donker blond, de ander bruin/zwart haar.

De politie vraagt getuigen of mensen die meer informatie omtrent deze beroving hebben, contact op te nemen met politie Doorn: 0343-413344.

Verdachten vernielingen aangehouden

DOORN Vannacht zijn door de politie 3 jongens uit Maarn in de leeftijd van 16 tot 18 jaar aangehouden op verdenking van het plegen van vernielingen in de Gezichtslaan. De politie ontving de melding van een getuige dat 3 jongens en een meisje vernielingen aan personenwagens aan het plegen waren.

Korte tijd later trof de politie 3 jongens aan in de omgeving van de Acacialaan die voldeden aan het signalement. De drie werden aangehouden, voorgeleid en ingesloten in het bureau. Hier bleek ook dat de 16-jarige jongen een valse naam had opgegeven. De ouders van de jongens zijn in kennis gesteld.

Verdachten diefstal brommer aangehouden

VEENENDAAL Gistermiddag zijn twee 16-jarige Veenendalers aangehouden op Hoofdstraat op verdenking van diefstal van een brommer. De eigenaar van de brommer een 37-jarige Veenendaler had de dag daarvoor aangifte gedaan van diefstal van zijn bromfiets. Vervolgens zag hij zijn brommer plotseling voor een horecagelegenheid op de Hoofdstraat staan.

Hij confronteerde de verdachten hiermee, waarnaar snel de politie werd gebeld. Deze hield beide verdachten aan en namen hen mee naar het bureau voor nader verhoor.

Snelheidscontroles AMERONGEN/LEERSUM/VEENENDAAL Gistermiddag werd op verschillende plaatsen in het district snelheidscontroles gehouden. Ook in het kader van de projecten N225 en N233 werden snelheidscontroles gehouden. In Amerongen werd op de Koningin Wilhelminaweg een snelheidscontrole gehouden. Hier werden 2930 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 245 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 85 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.

In Leersum werd op de Rijksstraatweg (N225) gisterochtend een snelheidscontrole gehouden. In totaal werden 2899 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 199 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 81 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.

In Veenendaal werd op de N233 een snelheidscontrole gehouden. In totaal werden 1048 voertuigen gecontroleerd. 19 bestuurders reden te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 88 km/u waar 60 km/u maximaal is toegestaan.

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie