HP neemt belang in Novadigm

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000

HP HEEFT BELANG GENOMEN IN NOVADIGM

Samenwerking leidt tot snelle controle van software en content in een heterogene omgeving

Amstelveen, 7 juli 2000 - Hewlett-Packard en Novadigm zijn een strategische samenwerking aangegaan. Doel is integratie, marketing en verkoop van Novadigm's software en contentbeheerproducten in combinatie met HP OpenView beheeroplossingen. Hiermee richt het samenwerkingsverband zich op de groeiende markt van service providers en grote ondernemingen.

"De combinatie van HP e-services, HP OpenView en Novadigm's Radia Solution maakt snelle controle en beheer van software en content mogelijk in een heterogene omgeving", aldus Patty Azzerello, general manager van HP's OpenView Software Business Unit. "De capaciteit van Novadigm om praktisch iedere software of content te installeren en te beheren biedt onze klanten direct en op termijn toegevoegde waarde. De samenwerking verstevigt de positie van HP OpenView wereldwijd." Voor Novadigm geldt als belangrijk voordeel dat het bedrijf door de samenwerking met HP toegang krijgt tot HP's enorme, wereldwijde klantenkring.

"Bedrijven zijn gedwongen om installatie en beheer van software en content binnen de onderneming te houden, achter de firewall. Beheer wordt hierdoor van bedrijfskritisch belang", zegt Ronni Colville, directeur Research van Gartner, verantwoordelijk voor marktonderzoek op het gebied van desktopbeheer en installatietechnologie. "Zelden is een leverancier alleen in staat te voldoen aan de complexe eisen die hierbij worden gesteld. Door de krachten te bundelen kunnen leveranciers ieder voor zich kwaliteit blijven bieden en ondertussen door integratie blijven voldoen aan de vraag van de klant. Ondernemingen zien een goed alternatief in samenwerkende best-of-breed leveranciers, die ervaring hebben in grootschalige complexe omgevingen en succes hebben in installatie en onderhoud van software, multimedia-content, video's en zelfs reclame."

De capaciteit om software en content te beheren is een belangrijk aspect als het gaat om end-to-end beheer van interne enterprise initiatieven en virtuele extended B2B-ondernemingen. Dit beheer is zo grootschalig en complex dat het in het algemeen niet kan zonder multivendor-oplossingen, zeker in B2B-situaties.

HP OpenView
Hewlett-Packard is met HP OpenView één van de grootste leveranciers van geïntegreerde beheeroplossingen ter wereld. Afnemers zijn service providers, digitale en traditionele organisaties en het midden- en kleinbedrijf. De oplossingen binnen HP OpenView worden wereldwijd gebruikt in meer dan
120.000 gedistribueerde, heterogene IT-omgevingen. Samen met meer dan 200 partners biedt HP OpenView een complete portfolio aan diensten en beheeroplossingen voor alle belangrijke platforms.
Meer informatie over HP OpenView is te vinden op www.openview.hp.com.

Novadigm (Nasdaq: NVDM)
Novadigm is de belangrijkste leverancier van software en contentbeheeroplossingen voor ondernemingen en internetcomputing-omgevingen. Hiermee kunnen organisaties hun softwarebeheerkosten verminderen, producten sneller op de markt brengen, marketingkanalen uitbreiden en nieuwe mogelijkheden aanboren. Novadigm's suite geïntegreerde producten is gebaseerd op de eigen e-wrap-technologie. Gezamenlijk leveren de producten end-to-end oplossingen die zorgen voor efficiënte, betrouwbare en schaalbare installatie en beheer van vrijwel alle huidige software en content op diverse apparatuur in praktisch iedere netwerkomgeving. Gebruikers van Novadigm besparen 80 procent of meer in het beheer van software, verbeteren hun time-to-market tot meer dan 70 procent en kunnen rekenen op een betrouwbaarheid die groter is dan 99 procent.
Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties