Volkswagen onderzoekt rechtsmiddel tegen geldboete

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000
AutoRai

Volkswagen onderzoekt rechtsmiddel tegen geldboete 7-7-00 12:30:00. Het Europees Gerechtshof in eerste aanleg heeft 6 juli het rechtsgeding tussen Volkswagen AG en de Europese Commissie over de geldboeteuitspraak van de Europese Commissie van januari 1998, grotendeels ten gunste van de Europese Commissie beslist.

De Europese Commissie heeft op 28 januari 1998 met de beschuldiging van een exportbelemmerende totaalstrategie tegenover Italiaanse dealers, een geldboete van 102 miljoen Euro opgelegd. In haar huidige beslissing heeft het Gerecht tenminste gedeeltelijk de bewijsvoering van Volkswagen AG gevolgd en heeft de geldboete naar 90 miljoen Euro teruggebracht.

Volkswagen zal onderzoeken of binnen de termijn van twee maanden rechtsmiddelen bij het Europees Gerechtshof ingesteld zullen worden.