Uitzendbureau Start sterker op Italiaanse arbeidsmarkt

Datum nieuwsfeit: 07-07-2000

Gouda/Milaan, 7 juli 2000

Start sterker op Italiaanse arbeidsmarkt

Start heeft, met de verwerving van een aanzienlijk aandelenpakket, een strategisch belang verworven in de Italiaanse uitzendonderneming Lavoro Temporaneo s.p.a. (B.V.). Lavoro Temporaneo - twaalf vestigingen verspreid over heel Italië - richt zich vooral op het bemiddelen van tijdelijk personeel voor het Italiaanse bankwezen.

In Milaan is vandaag (vrijdag 7 juli) het participatiecontract getekend door directeur Marcel Spaargaren van Start Internationaal en directeur Michele Stacca van aandeelhouder I.C.B.P.I., het centraal Instituut van de volksbanken in Italië. Deze organisatie beschikt, middels haar leden, over een netwerk van duizenden filialen.

Start, dat in hoog tempo zijn activiteiten en (eigen) vestigingennetwerk in Italië uitbreidt, ziet de participatie als een belangrijke aanvulling van zijn totale dienstverleningspakket.

Net als in Nederland hanteert Start ook internationaal het full-service-concept en een marktbenadering waarbij alle sociale partijen betrokken zijn, oftewel het poldermodel. Op die manier wil Start de komende jaren de Europese top van arbeidsmarktintermediairs bereiken waar het gaat om kwaliteit, service en maatschappelijke betrokkenheid.