Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Spraakmakende 'Maar ik rook niet'-toer doet Megafestatie aan

Datum nieuwsfeit: 08-07-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Niet roken is cool
Spraakmakende '....maar ik rook niet'-toer doet Megafestatie aan
"Heb jij lef?" "Kiss my ass" "Wie durft?"
"Schreeuw het uit"

Een heuse toernee langs 10 verschillende grote steden, badplaatsen en evenementen moet jongeren laten inzien dat niet rokers cool en onafhankelijk zijn. Op zaterdag 24 juni startte Stichting Volksgezondheid en Roken (Stivoro) de '....maar ik rook niet'-toer op het Neude in Utrecht. Deze toer maakt deel uit van de jongerencampagne '....maar ik rook niet', die in 1998 van start is gegaan en loopt tot 2001. In een zeer opvallende, speciaal ontworpen bus (zie bijlage) kunnen jongeren laten zien dat niet rokers cool zijn. Ook rondom de bus vinden opvallende activiteiten plaats. Van 8 t/m 15 juli komt de '....maar ik rook niet'-toer naar de Megafestatie in de Jaarbeurs in Utrecht.

'....maar ik rook niet'-toer
De uitdagende '....maar ik rook niet'-bus zal jongeren gedurende de zomerperiode (van juni t/m september) steeds op onverwachte plaatsen confronteren met ludieke acts in en rondom de bus. De diverse locaties liggen in stadscentra of bij stranden. Op de bus staan stevige teksten (zie bovenaan), die de aandacht van jongeren trekken en hen uitdagen te laten zien dat niet rokers cool zijn en lef hebben. In de bus kunnen jongeren, voor het oog van een camera, vertellen over een stoere, heftige of grappige belevenis. Lef is hiervoor vereist, omdat het publiek buiten via monitoren kan meegenieten van het verhaal. Bovendien kunnen jongeren in de '....maar ik rook niet'-bus kennis maken met de 'busbitch'. In de directe omgeving van de bus lopen enkele opvallende niet-rokende types (zie bijlage).
"Het gaat erom we jongeren laten zien dat niet roken cool en stoer is. Dit doen we op radio, televisie en nu ook op straat, in de dagelijkse realiteit van de jongeren. We willen het image van niet roken verbeteren, door jongeren in hun dagelijks leven op ludieke wijze te confronteren met niet rokers die lef hebben, cool zijn en doen wat ze willen.", aldus Daniëlle Frissen, projectleider van '....maar ik rook niet.'

////

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie