Politiebericht Utrecht Stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-07-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht Stad 09.30 uur
Nat pak

UTRECHT Agenten zagen vannacht rond kwart over een bij een autodealer aan de Hudsondreef een alarm afgaan. De ruit van de voordeur was vernield. Voor de showroom stond een 22-jarige Utrechter die er met een scooter als een haas vandoor ging toen hij de politieauto zag. Tijdens de achtervolging over de Mississippidreef raakte de scooter tweemaal de politieauto die hierbij licht beschadigd raakte. Via de Franciscusdreef reed de Utrechter naar de JM Munckkeizerbrug waar hij ten val kwam. De scooterbestuurder rende naar de Vecht waarna hij zwemmend zijn weg vervolgde.

Via het verzekeringsplaatje van de scooter, kon de politie het adres van de eigenaar achterhalen. De agenten die dit adres in de gaten hielden, zagen rond kwart over twee een druipnatte verdachte bij de woning arriveren. De Utrechter is aangehouden en overgebracht naar het bureau. De autodealer mistte een aantal horloges en sierknoppen voor de versnellingspook uit zijn winkel.

Brand caravans

UTRECHT De politie heeft vannacht de brandweer geassisteerd bij een brand op de Martin-Ovenweg. Rond kwart over een kwam de melding van brand binnen. Op het terrein stonden caravans gestald. Door de brand zijn vermoedelijk 50 caravans verwoest. De schade bedraagt ongeveer 800.000 gulden. Het bedrijfspand op het terrein heeft geen brandschade opgelopen. Naar de oorzaak van de brand wordt een onderzoek ingesteld.

Drankdieven aangehouden

UTRECHT Samen met een 30-jarige beveiligingsbeambte uit Alkmaar, heeft de politie vannacht rond drie uur drie drankdieven aangehouden. De agenten stonden met de Alkmaarder op het Neude te praten over het aldaar georganiseerde beachvoetbaltoernooi. Tijdens dit gesprek zagen zij drie jongens uit een tent op het Neude komen met treden met blikjes in hun handen. De Utrechters (15, 18 en 18 jaar) konden na een korte achtervolging worden aangehouden. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Fietswrakactie

UTRECHT De politie heeft gisterochtend tussen half negen en twaalf uur een fietswrakkenactie in de binnenstad en op het Stationsplein gehouden. In totaal heeft de politie 78 fietsen of delen daarvan verwijderd en overgebracht naar de Schaverijstraat.