Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 8-07-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst communicatie, van Houten, 036 5383848
Greep uit kassa
EMMELOORD Bij een supermarkt aan de Haarlemmermeer is gisterenavond een greep gedaan uit een kassa. Een man pakte bij het afrekenen een stapel bankbiljetten van f25,- weg. Daarna sloeg de man op de vlucht. De politie stelde onmiddellijk een onderzoek in en heeft onder andere met een speurhond de omgeving afgezocht. Mede dankzij oplettende getuigen kon afgelopen nacht een 27-jarige man uit Emmeloord op de Pallasstraat worden aangehouden. Hij wordt van de kassagreep verdacht en hij is ingesloten voor nader onderzoek.

Woningbrand door wasdroger
URK In een woning op de Gammels heeft gisterenmiddag een brandje gewoed. Op zolder had de wasdroger vlam gevat. Een oplettende buurtgenoot waarschuwde de bewoner van het huis, die vervolgens zelf probeerde de brand te blussen. Door de rookontwikkeling lukte dit niet, maar met assistentie van de brandweer was het vuur snel onder controle. Niemand raakte gewond.

62 Kilometer te hard
BANT Van een 41-jarige vrouw uit Bant is gisterenmiddag het rijbewijs ingenomen. Ze reed op de Banterweg 112 kilometer per uur, terwijl de maximumsnelheid daar 50 is. Proces verbaal is opgemaakt.
Gewonde bij bedrijfsongeval
URK Een 30-jarige Urker is gisterenmorgen gewond geraakt bij een bedrijf aan de Wilgenroos. De man is met gips-betonblokken van een ladder gevallen. Bij zijn val heeft hij een hoofdwond opgelopen, waarmee hij door de GGD is overgebracht naar het ziekenhuis in Emmeloord.

Bromfietsers gewond bij aanrijding
ALMERE Bij diverse aanrijdingen in Almere zijn bromfietsers gewond geraakt. Op de Ennemaborgstraat botste een 19-jarige Almeerder tegen de auto van een 47-jarige man uit Almere. De bromfietser zag de auto te laat, schoot tijdens het remmen over zijn stuur en belandde op de motorkap. Met beenletsel is het slachtoffer overgebracht naar het Flevoziekenhuis door de GGD.

Bij een botsing met een personenauto van een 19-jarige man uit Naarden is gisterenavond ook een 18-jarige bromfietser gewond geraakt. De exacte toedracht is onduidelijk; hij is met verwondingen aan zijn knie door de GGD naar het Flevoziekenhuis vervoerd.

Op het van Eesterenplein verleende een 16-jarige Almeerder gisterenmiddag geen voorrang aan de auto van een 52-jarige vrouw uit Almere. De bromfietser raakte bij de botsing gewond aan zijn hand en rug. Daaraan is hij op de plaats van het ongeluk geholpen door personeel van de GGD.

Bomen waaien om
ALMERE Bij een plotselinge windvlaag zijn gisterenmiddag op de Goedewerf en de Wittewerf enkele bomen omgewaaid. Een populier op de Goedewerf brak op ongeveer zes meter hoogte af en viel op twee personenautos. De boom raakte bovendien een woning. De brandweer heeft de boom verwijderd, net als de populiertoppen op een fietspad bij de Wittewerf. Voor zover bekend raakte niemand gewond.