Politiebericht Utrecht: Eemland zuid, 10.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-07-2000

Politiebericht Utrecht: Eemland zuid, 10.30 uur
Man bijt

AMERSFOORT Medewerkers van een horecagelegenheid op het Hof werkten zondagochtend rond twee uur een lastige klant naar buiten. De klant, een 25-jarige man zonder vast woon- of verblijfplaats liep weg maar kwam korte tijd later terug met een broeksriem in zijn hand. De man maakte slaande bewegingen naar klanten en personeel. Twee medewerkers van de horecagelegenheid probeerden de man te overmeesteren. De mannen, 25 en 27 jaar uit Amersfoort, liepen daarbij enkele klappen en bijtwonden op. Ook een 20-jarige klant uit Soest werd door de agressieve man gebeten. De politie heeft de man aangehouden.

Vernieling

AMERSFOORT Onbekenden hebben tussen vrijdagavond en zaterdagmiddag het prikkeldraad langs een weiland aan de Driftakkerweg vernield. Het draad was op diverse plaatsen doorgeknipt. De paarden die in het weiland liepen, hebben zich verwond aan het prikkeldraad. De eigenaar, een 49-jarige man uit Amersfoort, heeft bij de politie aangifte gedaan van vernieling.

Bekeuringen winkelcentrum

AMERSFOORT Agenten hebben zaterdagochtend in en rond het winkelcentrum Emiclaerhof gesurveilleerd. Vijf fietsers kregen een bekeuring voor rijden in een voetgangersgebied. Drie automobilisten werden bekeurd voor foutief parkeren.

Autobrand

AMERSFOORT De politie en de brandweer werden vanochtend bij een autobrand in de Fazantenstraat geroepen. Twee naast elkaar geparkeerde autos stonden rond half zes in brand. Eén voertuig is volledig uitgebrand. Het tweede voertuig kon door omwonenden op het nippertje worden gered. Zij konden echter niet voorkomen dat de zijkant van de auto ernstig beschadigd raakte. Ook de naastgelegen tuin liep aanzienlijke brandschade op. De politie onderzoekt de zaak.