Politiebericht Utrecht: Rijn & Venen i.o.

Datum nieuwsfeit: 09-07-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-07-2000

Politiebericht Utrecht: Rijn & Venen i.o.
Auto in brand

WOERDEN - Op de A-12 brandde zaterdagnacht omstreeks half één een auto uit. De 25-jarige bestuurder van de auto kon de vlammenzee op tijd ontvluchten. Hij was de enige inzittende van de auto. De brandweer heeft de brand gedoofd. Het is onduidelijk hoe de brand is ontstaan.

Snelheidsmaniak onder invloed

VINKEVEEN - Twee surveillerende agenten in Mijdrecht zagen zondagochtend omstreeks kwart over vijf een auto met zeer hoge snelheid de N201 opdraaien in de richting van de A-2. De politie achtervolgde de auto die meer dan 180 km/u reed. Ook reed de bestuurder over doorgetrokken strepen om andere autos te kunnen inhalen. Voorbij Vinkeveen kon de auto worden gestopt. Bij een blaastest bleek de man te hebben gedronken (1,55 promille). Het bleek te gaan om een 32-jarige man uit Amsterdam. Hij werd aangehouden en zijn rijbewijs werd gevorderd.

Snorfietser raakt ernstig gewond bij aanrijding

LOENEN Een 16-jarige jongen uit Bussum raakte zaterdagavond om elf uur ernstig gewond bij een aanrijding met een auto. De jongen reed over het fietspad de Rijksstraatweg op vanaf de N 201. De 20-jarige bestuurder van de auto uit Loenen kwam vanuit Loenen en sloeg op de Rijksstraatweg linksaf de Slootdijk op. Bij de aanrijding werd de 16-jarige jongen meters meegesleurd over de motorkap en het dak. Uiteindelijk belandde de jongen in de sloot. Daar werd hij gestabiliseerd door ambulancepersoneel en vervolgens overgebracht naar het AMC.

Auto gestolen, bestuurder dronken

BREUKELEN - Een Amsterdamse rechercheur volgde zaterdagmiddag in zijn vrije tijd een auto waarvan hij wist dat deze gestolen was. Toen hij omstreeks kwart voor drie Breukelen naderde, vroeg hij versterking van zijn Utrechtse collegas. Op de A-2 werd de 31-jarige bestuurder uit Alkmaar aangehouden. Zijn auto was dezelfde middag gestolen in Schagen. De man bleek een alcoholpromillage van 2,45 in zijn bloed te hebben. De man werd aangehouden en ingesloten.