Casus Hof Amsterdam inzake toerekening hoofdkantoorkosten

Ernst & Young

Belastingadviseurs
Toerekening hoofdkantoorkosten buitenlandse deelnemingen
Bij Hof Amsterdam is een procedure aanhangig inzake de toerekening van hoofdkantoorkosten. De casus kan als volgt worden weergeven:

Belanghebbende houdt binnenlandse en buitenlandse deelnemingen. In belanghebbende vinden de hoofdkantooractiviteiten plaats. In deze vennootschap zijn de Raad van Bestuur en (o.a.) de concern(staf) afdelingen Juridische Zaken, Fiscale Zaken, Personeelszaken en Organisatie, Financiën en Acquisities, de Treasury en de concern-accountantsdienst werkzaam.

In geschil is de toerekening van de hoofdkantoorkosten van belanghebbende aan de buitenlandse deelnemingen van het concern. ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen